• بگرد
  • بازیابی گذرواژه

💥پیوند فساد و سیاست

#عمادالدین_باقی
✍️این روزها اخباری درباره فساد ۱۰۰۰ میلیارد تومانی منتسب به آقای کاظم صدیقی منتشر شده و آقای یاشار سلطانی هم اسنادی را در این رابطه انتشار داده است. جزئیات موضوع برای من روشن نیست و مسئولان ذی‌ربط باید توضیح بدهند اما همین اندازه می‌دانم که یکی از دلایل رد صلاحیت او وجود چنین پرونده‌هایی بوده است.
فارغ از همه این‌ها، سال ۸۸ در سلول انفرادی، دو-سه روز جوانی تنومند با بدن خالکوبی را نزد من آوردند که زیارت عاشورای روزانه اش ترک نمی‌شد و با افتخار می‌گفت از اعضای هیات معروفی بوده و بعد از خطبه های ۲۹خرداد ۸۸ مقام رهبری، آقای سعید حدادیان در هیئت گفت 《دل نایب امام زمان شکسته شده… 》و همه به جوش آمدند و با چوب‌های نخراشیده برای سرکوب راه افتادند. توصیف می‌کرد چگونه با هر ضربه‌ای که به سر یک نفر فرود می‌آوردند خون فوران می‌کرد. او یکی از اعضای باند یک اختلاس بزرگ در قالب تعاونی بود و وقتی درباره روابط بسیار صمیمی با آقای صدیقی و مراودات مالي و امیدواری اش به نجات یافتن با کمک ایشان گفت، از همان جا جناب صدیقی را که تصویری عارف مسلک داشت، بیشتر شناختم. البته نباید مسئله را کاملا شخصی کرد زیرا وفور و تکرار موارد، معنایش این است که بستر، قوانین و ساختاری که امکان بروز و تکرار می دهد عامل اصلی است.
این شخص زندانی حکایت‌های دیگری هم بازگو می کرد که در جای خودش باید گفته شود.
این موارد نشان می‌دهد چطور فساد اقتصادی و وضعیت سیاسی با هم پیوند دارند. نمی توان فساد مالي را جدا از فساد سیاسی رسیدگی کرد.

📡 کانال گفتارهای باقی
https://t.me/emadbaghi
وبسایت
www.emadbaghi.com

نوشته شده توسط
عمادالدین باقی
دیدن همه یادداشت ها
گذاشتن پاسخ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

In order to use the Instagram feature, please install and activate Meks Instagram Widget plugin .

نوشته شده توسط عمادالدین باقی