• بگرد
  • بازیابی گذرواژه

💥چه کسی شرف دارد؟

✍️جلوی پاساژ کتابفروشی، کارگر جوانی که مشغول تخلیه بار بود مرا کنار کشید و گفت سوالی خصوصی از شما داشتم. من کاری کرده ام که می‌خواهم ببینم آیا کار خوبی بوده یا نه؟ و افزود: تا یک سال پیش آدم خلافکاری بودم و کمتر خلافی بود که انجام ندهم اما از یک سال پیش راهم عوض شد و توبه کردم و تصمیم گرفتم فرد دیگری بشوم و الان نماز می‌خوانم و روزه هم می‌گیرم اما بعضی دوستان می‌گویند این دین را آخوندها و جمهوری اسلامی برای فریب ما آورده اند تا جیب مان را خالی کنند.
به او پاسخ دادم: چنین نیست. جمهوری اسلامی ۴۵ سال است آمده اما دین، قرنهاست که وجود دارد و اتفاقاً در زمان شاه که حکومت، دینی نبود گرایشات دینی در مردم بیشتر بود و در دوره حکومت دینی، بسیاری از مردم را دین گریز کرده اند و در طول تاریخ همیشه نتیجه حکومت دینی همین بوده است.
افزودم: کار شما ستایش برانگیز است. شما به بسیاری از آخوندهای دولتی و حکومتی‌ها شرف دارید و یک تار موی تان به همه آنها می‌ارزد چون شما در عُنفَوان غرائز و عوالم جوانی خطایی کرده‌اید و بعد بیدار شده و به گناه اعتراف می‌کنید اما در تمامی سال های گذشته، برخی از این‌ها که دین و ارزش ها و دعوت به تقوی، لقلقه زبان شان است، ظلم و سوء استفاده از قدرت می‌کنند، اختلاس و… می‌کنند و هیچوقت احساس گناه نکرده و مثل شما توبه نمی‌کنند و وقتی هم که دستشان رو می‌شود، نه عذرخواهی می‌نمایند، نه استعفا می‌دهند بلکه می‌گویند «آنهایی که این خبرها را منتشر می‌کنند، الم‌شنگه راه می اندازند، اعتقاد جوان‌ها را هدف گرفته‌اند. این شرارت‌ها فقط دشمن را شاد می‌کند».
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

📡 کانال گفتارهای باقی
https://t.me/emadbaghi
وبسایت
www.emadbaghi.com

مستندات 

ماجرای آیت‌الله صدیقی / انتقال ۴۲۰۰متر زمین با امضای جعلی عجیب است، نیست؟

https://www.khabarfoori.com/fa/tiny/news-3062669

خبر فوری  ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

تسنیم 27اسفند ۱۴۰۲

https://tn.ai/3056231

افشاگری، تایید و واکنش‌ها

ایسنا یکشنبه  ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ کد خبر: 1402122719353

واکنش اصولگرایان از جمله عبدالله گنجی

isna.ir/xdQMx6

اولین گفتگو با حجت‌الاسلام صدیقی درباره ماجراهای اخیر

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی می‌گوید: هدف‌ کسانی که این صحبت‌ها را کردند، من نیستم بلکه اعتقادات مردم است.

تسنیم •   ۲۷ اسفند ۱۴۰۲

https://tn.ai/3056519

گزیده ای از کامنت ها و پاسخ در کانال تلگرام

Kian:
داستان های تخیلی. لاک پشت ها پرواز میکنند

Emad Baghi:
دوست عزیز این تخیل نیست. واقعیتی بود که جلوی یکی از پاساژهای نزدیک دانشگاه تهران رخ داد. چند کارگر دیگر هم کنجکاو شدند و جلو آمدند و ادامه گفتگو را دیدند. اگر محظورات اخلاقی نبود نام و عکس او را هم‌ می شد منتشر کرد. البته برای شما شاید عجیب است اما من مشابه این موارد را قبلا هم‌ مشاهده کرده ام. البته اینکه افرادی پیدا شوند که چنین اتفاقاتی را تخیل بدانند خودش یک سوژه مطالعاتی است.

Kian:
بسیار عالی. پیام داستان شما چی هست؟ که مردم هنوز باور و اعتقاد به اسلام دارند؟ یا اينکه بعضی از آخوند ها بد هستند ولی اسلام دین خوبی هاست؟ یا فقط میخواستین خاطرات خودتون رو با ما اشتراک بگذارید؟

ممنون از شاد کردن ما شهروندان در روزهای پایانی سال. ألبته قبول دارم در این روزگار صحبت کردن از خیلی از سوژه ها خطرناکه و نمیصرفد و همیشه متهم کردن شهروندان بدون پست و مقام رأحت تر از انگشت خود را به سمت حاکمیت گرفتن است.

به هر روی من آماده ام یرای این که سوژه تحقیقات شما باشم.

Emad Baghi:
شما بزرگوارید. چون اتفاق جالبی بود و گفتگو کوتاه مان با آن جوان، مرتبط با اتفاقات روز بود به اشتراک گذاشتم. هیچ حکم کلی از یک قضیه جزئی نمی توان صادر کرد. به قول علمای منطق: الجزئی لایکون کاسبا ولایکون مکتسبا

تکمله

سرانجام پس از چند هفته افشاگری و بحث و مقاومت صدیقی، کاری که باید اول انجام می داد یعنی عذرخواهی به نحوی صورت گرفت که بازهم واکنش برانگیز بود.

توضیحات و عذرخواهی آیت‌الله صدیقی از مردم درباره زمین حوزه علمیه ازگل + فیلم

ایسنا شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳

 کد خبر: 1403011104909

چندی پیش ادعایی صورت‌ گرفت که حوزه علمیه امام خمینی (ره) در منطقه ازگل تهران که تحت تولیت آیت‌الله صدیقی اداره می‌شود، باغی به مساحت ۴۲۰۰ متر داشته است که دخل و تصرف‌هایی در آن صورت گرفته است. در همین راستا آیت‌الله صدیقی در ویدئویی توضیحاتی را ارائه کرده است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله کاظم صدیقی در ویدئویی به صورت تصویری از مردم عذرخواهی و در بخشی از صحبت‌های خود اظهار کرد: در تاسیس موسسه غفلتی صورت گرفت که این غلفت از ناحیه من بود، نباید اعتماد می‌کردم.

وی در بخش دیگری گفت: از اعضای موسسه آگاهی نداشتم و از وقوع غفلت در محضر خداوند استغفار می‌کنم و از مردم با همه وجودم عذرخواهی می‌کنم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: توقع دارم در نظارت اگر به موردی رسیدند که از نظر قانونی جای مواخذه وجود دارد، اعم از آشنایان و غیرآشنایان به حساب اشخاص رسیدگی شود. اموال حوزه با تاسیس موسسه جابه‌جا نشده است.

وی افزود: موسسه منحل شد و ملک رسما به حوزه منتقل شده و به ثبت رسمی رسیده است.

ایسنا.      isna.ir/xdQQ6P

در شبکه های اجتماعی خیلی پاسخ دادند از جمله: میگه این غفلت موجب آزردگی خودم و وجدان مردم شده ، وجدان مردم چرا باید آزرده بشه ؟!!!جالب اینکه میگه دیگران رو ببرید و به حسابشون رسیدگی کنید و باز هم خودش رو از این قضیه کنار گذاشته

یک نفر هم با عنوان:دروغی تازه در پیام عذرخواهی کاظم صدیقی نوشت صدیقی گفته است: «در تاسیس این موسسه از نظر نوشتن اساسنامه و افراد غفلتی واقع شد و این غفلت و اشتباه از ناحیه من بود.». صدیقی درباره زمین ازگل و شرکتی که مشخص شده است متعلق به او و پسرانش بوده است بار دیگر بر بی‌اطلاعی خود تاکید کرده است، در حالی که اسناد منتشرشده نشان می‌دهند او از تخلف در نحوه انتقال زمین حوزه علمیه به موسسه تجاری غیرانتفاعی خانوادگی‌اش آگاه بوده است.

نوشته شده توسط
عمادالدین باقی
دیدن همه یادداشت ها
گذاشتن پاسخ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

In order to use the Instagram feature, please install and activate Meks Instagram Widget plugin .

نوشته شده توسط عمادالدین باقی