• بگرد
  • بازیابی گذرواژه

سیاست نامه منتظری: فقیه دور اندیش.

سیاست‌‌نامه منتظری

فقیـه دورانـدیش  در سپـهر سیاست، نویسنده: عمادالدین باقی، قم: دفتر حضرت آیت‌الله العظمی منتظری، زمستان 1402نسخه مجازی.

جوهر این جلد، دیدگاه های سیاست مدارانه ایشان است. در این کتاب به پرسش ها و نقدهایی که درباره ایشان در زمینه مواضع و رفتارهای سیاسی مطرح بوده نیز پاسخ داده شده است.

این کتاب گردآیه گفتارها درباره مردی است که سیاست را در معنایی انسانی درک می کرد و می زیست، گفتارهایی که گاه در شرایطی سخت جاری شده اند. در واقع یک کتاب است در دو بخشِ «سیاست» و «اندیشه و اجتهاد» با رویکرد انسانگرایانه و حقوق بشر که هر بخش را جداگانه به زیور طبع آراسته ام.

این مجلد بیشتر به برخی از کنش ها و اندیشه های سیاسی وعملی آیت الله منتظری می پردازد که آغازآن با پایان زندگی مادی وی رقم خورده است و ورق های پسین، نشانه ادامه حیات او در زندگی فکری و سیاسی ما است.

مطالب کتاب عبارتند از متن کامل گفتگویی تاریخی که در روز رحلت از بی بی سی پخش شد و برای اولین بار در این کتاب به صورت کامل منتش شده است همراه با حاشیه‌های مهم انتشار این گفتگو ونیز مقالات نویسنده پس از رحلت

بخش دوم با عنوان: دوراندیشی، دگردیسی و سنگوارگی به منشأ تهمت ساده اندیشی، عوامل سازنده آن و نیز بیان مصادیقی از ، هوشمندی های آیت الله منتظری، مواضع کلیدی او مانند: هشدار در حذف نیروها، بحث تحزب، وحدت اسلامی و امنیت، مسئلۀ جنگ، نقش روحانیت، گروه رجوی ، روحانیت و قدرت، نظارت استصوابی، تناسب اختیار و مسئولیت در رهبری و ریاست جمهوری و…را بررسی کرده است.

بخش سوم درباره پرسش‌ها و نقدهایی دربارۀ آیت‌الله منتظری و بحث درباره آنهاست.

برای دیدن یا دانلود کتاب روی لینک زیر کلیک کنید

سیاست نامه منتظری.فقیه دوراندیش.باجلد

 

نوشته شده توسط
عمادالدین باقی
دیدن همه یادداشت ها
گذاشتن پاسخ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

In order to use the Instagram feature, please install and activate Meks Instagram Widget plugin .

نوشته شده توسط عمادالدین باقی