• بگرد
  • بازیابی گذرواژه

🌒 شرعی کردن عمل غیراخلاقی در دین دولتی

🌒 شرعی کردن عمل غیراخلاقی در دین دولتی

✍️ ویدیوی فردی به نام شیخ محمد خواجوی فعال و‌‌مدرس برخی مراکز در قم است که درکانال رسمی آپارات مجتمع فرهنگی آموزشی غدیر منتشر شده.‌ وی می گوید «‎تهمت‌زدن به مخالف ‎ولایت‌ فقیه برای کاری هم که نکرده، مجاز است».
قبلا برخی از روحانیون شناخته شده حکومتی نیز چنین نظری را حتی در حد مرتد بودن مخالف ولایت فقیه رسما بیان کرده اند( که در مجال دیگری مستندات آن ذکر خواهد شد) و این نوع مشروعیت بخشی به امور غیراخلاقی، ناشی از تبدیل شدن دین به ابزار قدرت است.
#آیت_الله_منتظری در آخرین درس های خارج خود که مشروح آن در کتاب«حقوق انسان و سَبّ و بهتان» منتشر شده است، پنبه «حدیث مباهته» را زده و فتوای مشهور مبتنی بر آن را بی اعتبار کرده اند و می گویند به همان دلیل که سَبّ مؤمن‌ و دروغ بستن به او حرام است، نسبت به کافر هم حرام است زیرا انسان دارای #کرامت_ذاتی بوده و اصل بر حرمت انسان است.

لینک ویدئوی سخنان خواجوی

📡کانال گفتارهای باقی
https://t.me/emadbaghi
وبسایت

صفحه نخست

درباره خواجوی

🔴 جناب باقی
درود
‎@emadeddinbaghi
‎@Khamenei_fa
‎@m_fazaeli
‎@SeyedmehrdadS
💢 ضمن تشکر از یادداشت شما، ذکر یک مطلب مهم است که پیش از این هم در عبدی مدیا به آن اشاره کردم در بعضی از آثار و احکام آیت‌الله خمینی بخصوص در تحریر الوسیله، خصوصا در موضوع ارتداد، نظرات فقهی آیت‌الله خامنه‌ای بعنوان ولی مطلقه فقیه با نظرات آیت‌الله خمینی تفاوت دارد.

📌البته اینها بحث فقهی و تخصصی است و در صلاحیت من نیست اما نمونه ملموس آن در صدور احکام اعدام برای چند نفر در دادگاه ویژه روحانیت به اتهام ارتداد میباشد.

📌 معروفترین نظر فقهی ارتداد رهبر دوم جمهوری اسلامی درباره شیخ حسن یوسفی اشکوری است که با انعکاس نظر آیت‌الله خامنه‌ای به محسنی اژیه ، دادستان کل ویژه وقت روحانیت، افزون بر اعتراض متهم و شیخ برزگر وکیل او، دادستان کل ویژه روحانیت هم بر اساس همین نظر که نظر فقهی ولی فقیه حاضر ارجح بر احکام فقهی دیگر است آنهم در مرجعی قضایی که تحت نظر مستقیم اوست، اعدام به مجازاتهای دیگر تبدیل شده است.

📌این مورددر روزنوشتهای سال ۱۳۷۹ اکبر هاشمی رفسنجانی هرچند با تعدیل آمده است.

📌در مورد این نظر فقهی آیت‌الله خمینی و یا احتمالا دیگران نمیدانم نظرشان چیست؟ وخوب است شخص یا اشخاصی استفتاء کنند.

🔸موفق باشید

حکم ارتداد آقای اشکوری و آقاجری، حکمی سیاسی،بی پایه، موهون و با فقه سنتی‌هم‌ مغایر بود و مخالفت احتمالی با آن دلیل مخالفت با حکم ارتداد نیست ایشان همان حکم سنتی را قبول دارد و می گوید«اگر انکار هر یک از ضروریات دین به انکار رسالت یا تکذیب پیامبر اکرم اسلام(ص) یا وارد کردن نقصی به شریعت منجر شود، باعث کفر و ارتداد است» و «مجازات های وضع شده،حکمِ شرعیِ الهی است»

🔴 جناب باقی
درود و سپاس از پاسخ

💢 فرمایش شما صحیح و متین و متکی بر اطلاعات و تجارب است اما آنچه من بعنوان فعال رسانه و خبرنگار از اشخاصی که تمایل ندارم جزییات پرونده های آنان را فعلا علنی اعلام کنم، درک میکنم اینست که در مورد آقای حسن یوسفی اشکوری خود آقای محسنی اژیه بعنوان دادستان کل ویژه روحانیت نظر فقهی مغایر ولی فقیه حاضر را در حکم و مصداق ارتداد با آیت الله خمینی علنی اعلام کرده بود.

📌 احتمالاَ در اعتراضی هم که به حکم شیخ محمد سلیمی رییس وقت شعبه دوم دادگاه ویژه نوشته به این مورد اشاره شده و موارد دیگری هم اعم از ادعای رسالت ومهدویت و امثالهم در مورد اشخاصی هست که در این محاکم نقض شد.

📌 من کتاب از برلین تا اوین آقای اشکوری را هم خواندم؛ بنظر نمیرسد خود ایشان از این بخشِ فرایندِ احتمالا محرمانه قضایی، جز پیگیری متداول خودشان و شیخ عباس برزگر وکیل ایشان، مطلع باشد.

📌 خاطرات سال ۱۳۷۹ اکبرهاشمی رفسنجانی که متاسفانه بسیار تعدیل شده ولی همین قدر هم مهم است؛ در مورد اشکوری و موضوع محاکمه و اتهامات شما، موید این معنی است.

📌 در موارد دیگری هم شنیدم این نظر رهبر جمهوری اسلامی بویژه در مورد حدود شرعی به قوه قضاییه منعکس شده است.

📌 در مورد آقای دکتر آقاجری تا جایی که من خبر دارم آیت‌الله خامنه‌ای صرفاً به احتیاط در دَم مسلمان توصیه کرده بود و علیرغم پیگیریهای آیت‌الله سجادی رییس وقت شعبه دیوان نظر دیگری نداد.

🔅صد البته من سخنگو و مرتبط با دفتر آیت‌الله خامنه‌ای یا مراجع دیگر نیستم و باید خودشان اگر توضیحی دارند منتشر کنند. مطالبی که عرض کردم حاصل تحقیقات و مطالعات آشکار و پنهان و صحبت با برخی مطلعین و منابع است که در ساحت یک خبرنگار ساده تقدیم کردم.

🔸 موفق باشید

#عبدی_مدیا
🆔 @AbdiMedia

نوشته شده توسط
عمادالدین باقی
دیدن همه یادداشت ها
گذاشتن پاسخ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

In order to use the Instagram feature, please install and activate Meks Instagram Widget plugin .

نوشته شده توسط عمادالدین باقی