• بگرد
  • بازیابی گذرواژه

زنجیر فلک گردد حبل الله مظلومان

(خاقانی)
شنیدم آقای جعفری دولت آبادی، دادستان سابق تهران، شاید در اعتراض به نوع رفتار با او پس از برکناری اش، مسافرکشی می کند.‌ مسافرکشی البته شغل شرافتمندانه ای است و اگر قصد اعتراض بود باید کار دیگری انجام می دادند ولی در هر صورت از این وضعیت شان متاسف شدم.
شهریور۸۸ آقای جعفری دولت آبادی در مراسم تودیع سعید مرتضوی گفت من اجازه نمی دهم ضابطین بر قضات حکومت کنند و…
پس از دیدن این سخنان در مطبوعات، من از طرف انجمن دفاع از حقوق زندانیان یک سبد‌‌گل با یک نامه تبریک مسئولیت جدید به وسیله آقای علی مجتهدزاده برای شان فرستادم و نوشتم اگر به همین یک جمله در دوره تصدی دادستانی عمل کنید کار بزرگی کرده اید.
چندماه بعد در پی پخش گفتگویم با استاد عالیقدر آیت الله منتظری بازداشت شدم و مرا از سلول انفرادی به اتاقی در همان بازداشتگاه بردند.‌ایشان و بازجو حضور داشتند. آن نامه را یادآوری کردم و گفتم چرا دیدار در حضور بازجو صورت می گیرد؟. همچنین به خلاف قانون بودن بازداشت انفرادی اعتراض کردم. از ضابط پرسید چقدر دیگر کارش طول می کشد؟
در حالی که تحقیقات تمام شده بود ولی ضابط پاسخ داد: ده روز تا دو هفته دیگر، اما هفته ها طول کشید و پس از ۵ ماه به بند عمومی انتقال دادند.
در آن دیدار آثار جراحت بر دستان را به دادستان نشان دادم و خودش را شاهد گرفتم. گفت شکایت بنویس. جلوی چشمش نوشتم و تا امروز هیچ اتفاقی نیفتاده است.‌
اگر هرکس در دوره مسئولیت خود فقط وجدان و‌ خدا را درنظر بگیرد و پا روی حق نگذارد ولو اینکه مدت جلوسش بر صندلی کوتاه شود ولی همیشه عزتمندانه زندگی می کند.
وصال دولت بيدار ترسمت ندهند
که خفته ای تو در آغوش بخت خوابزده( حافظ)

کانال گفتار های باقی
https://t.me/emadbaghi

نوشته شده توسط
عمادالدین باقی
دیدن همه یادداشت ها
گذاشتن پاسخ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

In order to use the Instagram feature, please install and activate Meks Instagram Widget plugin .

نوشته شده توسط عمادالدین باقی