• بگرد
  • بازیابی گذرواژه

حجاب و زورگویی در شرکت سهامی عام

✍️ رفتار مدافعان روسری اجباری مثل رفتار چندنفر از اعضای یک شرکت سهامی عام است که ادعای مالکیت و تصمیم‌گیری برای کل دارایی و سرنوشت شرکت را دارند.
حق تعیین سرنوشت، حق ذاتی بشر است و حاکمان اگر ازسوی مردم برگزیده نباشند غاصب و‌ نامشروع اند و اگر برگزیده مردم باشند وکیل مردم اند نه ولی مردم. آقایان مالکیت کشور مشاع است. مگه شما چندنفر، مالک ایران هستید؟
این مملکت دست کم ۷ هزارسال تاریخ مضبوط دارد شما چندسالیست به دنیا آمده اید و فردا هم می روید.
بالاتر از این، انگار در مقام رفع نقص دین خدا هم هستید و آنچه او برایش مجازات مقرر نکرده است را شما مقرر می کنید؟

📡کانال گفتارهای باقی
https://t.me/emadbaghi
وبسایت

صفحه نخست

یکی از بازتاب های این یادداشت کوتاه تلگرامی در مقاله زیر امده است:

📝📝📝 « آن‌که نفرت بکارد، بی‌گمان خشم درو خواهد کرد … »

✍️ فریبا نظری

✅موسی غضنفر‌آبادی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به محل هزینه‌های جریمه‌های بدحجابی گفت: درآمد حاصل از جریمه‌ها صرف اشتغال و ازدواج جوانان و کمک به محرومین کمیته امداد امام خمینی و آسیب‌های اجتماعی می‌شود (فارس).
🔻محمد دهقان، معاون حقوقی رییس جمهور:
لایحه قوه قضاییه با اصلاحاتی که در دولت شده احساس می‌کنم، اگر در مجلس تصویب شود حتما کمک خواهد کرد و کسانی که مروج بی حجابی هستند هم جریمه می‌شوند و هم به قوه قضاییه معرفی می‌شوند و کسانی که پس از جریمه بر این اقدام خود اصرار می‌کنند طبیعتا با این‌ها نیز طبق لایحه قوه قضاییه برخورد لازم خواهد شد(همشهری).

✅نوری قزلچه نماینده‌ی مجلس در جریان بررسی تقاضای اعمال اصل ۸۵ در لایحه عفاف و حجاب گفت: در این لایحه حتی به حوزه دانش آموزی نیز ورود شده است؛ وقتی یک دانش آموز ۱۰ ساله‌ای در مدرسه ای خلاف این قانون عمل کند باید والدین که صبح دانش آموز خود را به مدرسه فرستاده‌اند، شب او را از کلانتری تحویل گیرند و این می‌تواند جامعه را بهم ریزد (ایسنا).

✅ رفتار مدافعان روسری اجباری مثل رفتار چندنفر از اعضای یک شرکت سهامی عام است که ادعای مالکیت و تصمیم‌گیری برای کل دارایی و سرنوشت شرکت را دارند.
حق تعیین سرنوشت، حق ذاتی بشر است و حاکمان اگر ازسوی مردم برگزیده نباشند غاصب و‌ نامشروع اند و اگر برگزیده مردم باشند وکیل مردم اند نه ولی مردم. آقایان مالکیت کشور مشاع است. مگه شما چندنفر، مالک ایران هستید؟

✅این مملکت دست کم ۷ هزارسال تاریخ مضبوط دارد شما چندسالیست به دنیا آمده اید و فردا هم می روید.
بالاتر از این، انگار در مقام رفع نقص دین خدا هم هستید و آنچه او برایش مجازات مقرر نکرده است را شما مقرر می کنید؟ (باقی، کانال گفتارها)

✅ آن‌چه قصد بیانش را داشتم، #عمادالدین_باقی به روشنی و روانی بیان نمود. می‌ماند چند پرسش تکراری و البته بسیار بااهمیت:
– چرا برخی‌از متولیان نظام بر نفرت‌پراکنی در جامعه، اصرار می‌ورزند؟
– چرا موضوع دارای مناقشه و اختلاف حجاب اجباری، بهانه‌ی این نفرت‌پراکنی گفتاری است؟
– چرا بجای شنیدن صدای بخشی‌از جامعه در مطالبه‌ی حجاب اختیاری، بر طبل نشنیدن و ایجاد فضای دو‌قطبی میان مردم نواخته می‌شود؟
– چه مقصودی در افزودن خشم عمومی و دعوت به جدال میان گروه‌های مختلف جامعه و مردم و حاکمیت، نهفته است؟
– چرا متولیان و خدمتگزاران جمهور، بر خشم عمومی مردم گرفتار با انواع مشکلات و مسائل معیشتی و اقتصادی فلاکت‌بار؛ می‌افزایند؟
– حاکمیت با چه هدفی موج مطالبات اقتصادی را به مطالبات اجتماعی و سیاسی مردم چون آزادی، عدالت، برابری و نبود تبعیض؛ متصل می‌سازد اما راهی مدنی برای بروز این ترکیب پیچیده و چندوجهی نمی‌گشاید؟
– این‌همه نفرت‌پراکنی از یک‌سو و انسداد بیان و ابراز مطالبات عمومی ازسوی دیگر در جامعه، برای چه هدف سیاسی است؟

✅گره زدن و مرتبط نمودن یک توصیه‌ی مورد اختلاف دینی به نام حجاب با اجبار و زور و پلیس و قوه‌ی قضاییه و جرائم مالی، آن‌را به میدان تبادل نفرت و خشم بدل ساخته و هم به جامعه آسیب می‌رساند و هم دین و آموزه‌ها و توصیه‌هایش را از کارکردهای خود همچون انسجام اجتماعی و آرامش فردی و رواداری عمومی، تهی می‌سازد. و مهم‌تر آن‌که حاکمیت را با اقیانوس ناآرام خشم عمومی روبرو می‌کند.

✅اکنون که این یادداشت را می‌نویسم خبری دهشتناک و سخت دردناک در خبرها خواندم، مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام نموده بی‌خانمانی در ۸ شکل جدید شدت گرفته است!
این مرکز پشت‌‌‌بام‌خوابی، موتورخانه‌خوابی، ماشین‌‌‌خوابی، گورخوابی، اتوبوس‌‌‌خوابی، خانه‌‌‌به‌دوشی، شغل‌‌‌گزینی سرپناه‌‌‌جویانه و هم‌‌‌خانگی دو یا چند خانواده در یک واحد مسکونی را از جمله مصادیق آشکار آن اعلام کرده است!
باخود می‌اندیشم، کدام‌یک برای بسیج امکانات و منابع و عزم و اراده‌ی ملی و حاکمیتی؛ باید در دستور کار باشد:
حجاب اجباری یا رفاه و زیست عزت‌مندانه‌ی اجباری؟
آیا براستی حاکمیت نمی‌داند که اگر #نفرت بکارد، #خشم درو خواهدکرد؟
خودکرده را تدبیر نیست…

۲۵ مرداد ۱۴۰۲

@Sociologyofsocialgroups @MostafaTajzadeh

نوشته شده توسط
عمادالدین باقی
دیدن همه یادداشت ها
گذاشتن پاسخ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

In order to use the Instagram feature, please install and activate Meks Instagram Widget plugin .

نوشته شده توسط عمادالدین باقی