وبلاگ دوغریول از آقای سعید نعیمی
http://dogruyol. blogfa.com/ post-131. aspx
باقی و کرامت انسان
عمادالدین باقی و مواضعش را از سال هفتاد و پنج و زمان انتخابات مجلس پنجم پیگیری می کنم ، همواره ردی از انسان گرایی در مواضعش آشکار است .
بعدها هم فرصت آشنایی نزدیک فراهم شد و در انجمن دفاع از حقوق زندانیان با ایشان همراه شدم و از نزدیک شاهد تلاش بی وقفه ایشان در رتق و فتق امور انجمن و پیگیری مسائل زندانیان و کاهش آلام و مصیبت خانواده های زندانیان بودم و البته ارادتم نیز افزونتر شد و علیرغم برخی اختلاف نظرها انسانیت و بزرگ منشی و بی ادعایی و رواداری وی را گرامی میدارم و به دوستی با ایشان افتخار می کنم.
اکنون نیز هيئت داوران جايزه حقوق بشری مارتين انالز، با انتشار بيانيه مطبوعاتی باقی را برنده جايزه امسال خود معرفی کرد.
هانس تولن، رئيس هيئت داوران جايزه مارتين انالز، عمادالدين باقی، انتخاب امسال را چنين معرفی کرد: “فردی با شجاعت استثنايی در دفاع از حقوق بشر؛ کسی که عليرغم وضعيت نامناسب سلامتی اش بارها به زندان افتاده است.”
این توفیق را به جناب عمادالدین باقی عزیز تبریک گفته و برایشان سلامتی آرزو میکنم.
پی نوشت :
– مقاله اخیر باقی با عنوان ” قوميت ها؛ معضل امنيتی يا حقوق بشری؟ ” واجد نگاه جدیدی به مساله است هرچند فکر فکر میکنم که بایستی بدون ملاحظات سیاسی باید موضوع را در درجه اول به عنوان یک مساله حقوقی ببینیم و راه حل آن را در نیز در یرقراری مناسبات برابر حقوقی بین اقوام جستجو کنیم.
– اعتراضها به ویدیوی جوک گویی خاتمی بیشتر شده است پس از اعتراضهای دانشجویی دیروز جمعه مردم تبریز هم به اعتراض برخاسته اند و تعدادی مجروح و بازداشت شده اند، امروز هم دانشگاه شهید رجایی صحنه اعتراض دانشجویان به خاتمی بود.
– با تاکید بر درست و بحق بودن اعتراضات به فرهنگ رایج جوکهای اهانت بار قومی در ایران و درشت گویی های زشت و دور از شان محمد خاتمی باید از استفاده ابزاری طرفداران برادر محمود از این مساله جلوگیری کرد هر چند کاملا دور از ذهن میدانم که مردم آذربایجان بر این نکته واقف نباشند.
– راه ساده قضیه اینه که خاتمی با شجاعت ، اشتباهش را پذیرفته و از مردم عذر بخواهد قطعا عذر خواهی خاتمی چیزی از وی کم نمی کند و بالعکس همگان این رفتار خاتمی را تحسین خواهندکرد.
جناب آقاي باقي
مگر شمااصلآ به كرامت انسان اعتقاد داريد؟؟؟ كتاب ضاله تان (درشناخت حزب قاعدين زمان موسوم به انجمن حجتيه) را يادتان مي آيد كه چطور به ساحت مقدس بزرگترين دانشمندان ديني توهين وافترا كرديد و ذهن ميليونها انسان من جمله اين حقير را نسبت به ايشان بدبين كرديد البته مانند هميشه خواهيد گفت اين مطالب را از قول مرحوم امام نقل كرديد؟؟؟و يا در صحيفه آمده است .اگر منظور امام در صحيفه ايشان بود پس چرادر همان كتاب ضاله نگفتيد كه با نظر خود امام نماز بر پيكر مرحوم شهيد حاج آقا مصطفي را ايشان اقامه كرد و ياچرا نشريه شلمچه را لغو امتياز كردند .راستي شما در پيشگاه خداوند متعال چه عذري داريد؟ من كه هيچوقت شما را نمي بخشم ، و به خداوند قسم از زندان رفتنتان خوشحال شدم . به شما نصيحت مي كنم كه اصلا دنبال مقالات ديني نباشيد چرا كه ممكن است اين بار نيز ذهن بسياري را بدبين سازيد.
سيد مهدي ميرتبار تلفن 09352457278
جناب آقاي سيد مهدي ميرتبار
با سلام و تشكر ازانتقاد شما و حساسيتي كه نسبت به حرمت افراد داريد و مخالف اهانت به آنها هستيد. من البته چنين عذري را تاكنون نياورده ام كه سخن موهن درباره آيت الله خويي منقول ا ز امام است زيرا اگر كسي سخن موهني را نقل كند و با آن موافقت نمايد مانند آن است كه خودش آن را گفته باشد. درباره كتاب حزب قاعدين؛ خود من سال ها پيش نقدي نوشتم كه در روزنامه جامعه چاپ شد و سبب پرخاشگري عده اي به نگارنده بخازطر انتقادم ازادبيات ناصواب در آن كتاب گرديد. بهتر بود اين مقاله را مي ديديد تا نوع نگاه مرا به اين كتاب ها سال ها پس ا زنگارش آن ببينيد. ضمنا در كتاب قدرت و روحانيت بخثي درباره اهانت به مراجع آمده است كه مي تواند مورد توجه قرار گيرد. درباره شلمچه هم توقيف آن هيچ ربطي به من ندارد و اساسا من بيش از 27 سال است كه كاردولتي نداشته ام. توقيف شلمچه مربوط به ديگران است و يك دليل آنهم توهين به آيت الله خويي بود كه شما امروز از آن ناراحت هستيد. البته دامنه توهين هاي اين نشريه كه متعلق به گروه انصار حزب الله بود خيلي وسيع تراز اين بود با اين حال من حتي با توقيف آنهم مخالف بودم همانطور كه با توقيف هر نشريه اي مخالف بوده و هستم.
درباره مقالات ديني هم بهتر است در مباحث فكري بگذاريم افرادي كه كارشناس هستند نظر علمي خود را بگويند و اگرما مخالف آن هستيم نقد علمي كنيم. در دنياي انديشه كسي را از گفتن و نوشتن درباره چيزي كه در آن تحقيق كرده است منع كرد ولي مي توان نقد كرد و اگر اشكالاتي در آن مي بينيد بر شمريد .
با دعا
باقي