• بگرد
  • بازیابی گذرواژه

کرونا، انقلاب، پیشگویی، توهم توطئه


‍ در این یادداشت نمی خواهم توهم توطئه را موجه کنم و نمی خواهم درباره محتوای کتابی که معرفی می شود فعلاً قضاوتی داشته باشم فقط می خواستم به وقایع شگفتی در دنیای رمان و تحقیق اشاره اجمالی کنم. پس از آنکه آلوین تافلر در دهه هفتاد و هشتاد قرن بیستم در کتابهای”موج سوم” و”شوک آینده” جزییات تحولات تکنولوژیکی و اجتماعی آینده نزدیک را چنان دقیق پیش بینی کرده بود که برای ما شبیه افسانه ها و فیلم های علمی تخیلی به نظر می آمد اما بعد دیدیم بسیاری از پیش بینی های تافلر و فیلم های علمی تخیلی(نه همه پیش بینی ها) درست از آب درآمدند، و نیز پیش بینی دقیق با روش علمی توسط “راوی باترا” درباره وقوع یک انقلاب مذهبی در ایران در سال 1979، مدتی پیش به لطف یکی از دوستان، کتابی 188 صفحه ای را دیدم به نام «چشمان تاریکی» (The Eyes of Darkness) و از کنار آن گذشتم. پس از آن خبری از انیمیشن”سیمپسون‌ها” دیدم که آن کتاب برایم جالب تر شد. 30 سالی از نمایش اولین قسمت سریال انیمینشی سیمپسون‌ها می‌گذرد که درباره رئیس جمهور آینده امریکا و فردی با مشخصات ترامپ و حضور او در کنار پادشاه عربستان است و ازاین شگفت تر پیشگویی انتقال ویروسی از چین به سرتاسر دنیا.
خبرآنلاین هم اخیرا آورده بود که رمان «چشمان تاریکی» در  ۱۹۸۱ میلادی به قلم «دین کونتز» -نویسنده آمریکایی- نوشته شده، درباره یک ویروس مرگبار به نام «ووهان-۴۰۰» است که به عنوان یک سلاح بیولوژیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دین کونتز  ۱۰۵ رمان منتشر شده در مجموع ۴۵۰ میلیون نسخه  در جهان به فروش رفته است.
موضوع این رمان درباره مادری است که فرزندش به طرز مرموزی ناپدید شده و پس از مدتی از شهر ووهان چین (منشأ ویروس جدید کرونا) سر در می‌آورد. مادر پسر برای یافتن او به ووهان می‌رود و در آنجا در جریان یک سلاح بیولوژیک (ویروس مصنوعی) جدید و خطرناک به نام “ووهان-۴۰۰” قرار می‌گیرد که در آزمایشگاه ساخته شده و افراد زیادی را مبتلا کرده است.
البته ووهان-۴۰۰ در این داستان یک ویروس انسان‌ساز بوده که در آزمایشگاه‌های بیولوژیک ساخته شده. از نظر میزان مرگبار بودن هم مرگ و میر بین افراد مبتلا به ووهان-۴۰۰ در رمان «چشمان تاریکی» ۱۰۰ درصد است ولی تاکنون تنها ۲ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
به دلیل اهمیت موضوع متن اصلی و کامل کتاب را جهت اطلاع و دسترسی خوانندگان در کانال تلگرام t.me/emadbaghi گذاشته ام.
ازنظر کپی رایت این رمان جزو کتابهای “pdf free” است.
کانال گفتارهای باقی
https://t.me/emadbaghi
اینستاگرام emadeddinbaghi
وبسایت www.emadbaghi.com
فیس بوک Emadbaqi@

نوشته شده توسط
عمادالدین باقی
دیدن همه یادداشت ها
گذاشتن پاسخ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

In order to use the Instagram feature, please install and activate Meks Instagram Widget plugin .

نوشته شده توسط عمادالدین باقی