• بگرد
  • بازیابی گذرواژه

🌓 قانون گذاری به سبک آب در هاون کوبیدن

✍️ قانون گذاری به سبک آب در هاون کوبیدن و در زمانی که باید به سمت کاهش جرم انگاری در قوانین بروند یعنی شورای عالی فضای مجازی با وجود اینکه از روز پیدایش فضای مجازی و فیلترشکن در ایران تا امروز همه تلاش‌ها در مقابله کردن نه تنها ناکام بوده بلکه به رونق بیشتر آن و بازارسیاه چندین میلیاردی اش منجر شده، باز هم مصوبه می‌گذراند که استفاده از فیلترشکن ممنوع است و جرم انگاری می‌شود!
از تضاد این مصوبه با حقوق شهروندی و تفکر قیم مآبی نهفته در پس آن که بگذریم، ممنوعیت استفاده از《فیلترشکن بدون مجوز قانونی》هم خودش تناقص آلود و جالب است.

• شرق ۱ اسفند ۱۴۰۲  ۱۱:۴۹ مصوبه جدید شورای عالی فضای مجازی تعیین کرد:

استفاده از فیلترشکن بدون مجوز قانونی ممنوع است

https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news-919766

سه کامنت منتخب از کانال تلگرام

S : آقای باقی با سلام.

مستحضرید شورای عالی فضای مجازی صلاحیت تقنین ندارد و انتخاب تیتر مطلبتان فارغ از محتویات صحیح نیست. موفق باشید

Emad Baghi: با سپاس از تذکرتان. البته من درباره آنچه شورای عالی مجازی صادر کرده تعبیر مصوبه را به کار برده ام ولی واقعیت این است که در جمهوری اسلامی بلحاظ حقوقی مرز قانون و مصوبه در هم ریخته و علاوه بر این مرزهای قانونگذاری هم آشفته شده بگونه‌ای که نهادهایی مانند شورای انقلاب فرهنگی یا شورای عالی فضای مجازی مصوباتی را می‌گذرانند که عین قانون و گاه محکم‌تر از قانون اجرا می‌شود و درست مثل قانون به آن استناد می‌کنند بر اساس آن حکم صادر می‌کنند

سنباد: .بزرگوار !اخیرآ یکی از نمایندگان مجلس که عضو کمیسیون فضا های مجازی بوده ،  در نطقی میزان تجارت سالانه  فیلتر شکن در ایران را بین ۴۰ الی ۵۰ هزار میلیارد تومن اعلام کرده است .

نوشته شده توسط
عمادالدین باقی
دیدن همه یادداشت ها
گذاشتن پاسخ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

In order to use the Instagram feature, please install and activate Meks Instagram Widget plugin .

نوشته شده توسط عمادالدین باقی