• بگرد
  • بازیابی گذرواژه

عید یهودی پوریم

دیروز دوشنبه۵ فروردین، عید یهودی پوریم بود و طبق معمول جشن ها در اسراییل برگزار شد. این عید بخاطر افسانه نفوذ استر یهودی در دربار خشایارشا و موفقیت در حذف هامان (صدراعظم) و کشتار ایرانیان با دسیسه یهودیان است.
در اسرائیل همه جا این آدمک ها را به عنوان نماد اعدام هامان و ایرانی ها آویزان می کنند. از دیدگاه یک مدافع حقوق بشر و مخالف اعدام این کار، ضداخلاقی و ضدانسانی است. البته صدای باستان گرایان عرب ستیز هم در نمی آید.
نتانیاهو به همین خاطر تاکنون چند بار دشمنی با ایرانیان از زمان هخامنشی را مطرح کرده و باستان گرایان عرب ستیز هم هیچ نگفته اند.
این که تاریخ غیرقطعی یهودیان و ایرانیان چندهزارسال پیش بخواهد برای امروز ما تعیین تکلیف کند نژادپرستانه است و نشان می دهد این جماعت نه فقط با حکومت کنونی ایران، بلکه با ایران دشمنی تاریخی دارد.

روایت نتانیاهو از تاریخ هخامنشی: نفرت ۲۵۰۰ ساله ایرانیان از یهودیان
جمشید برزگر
۱۴ اسفند ۱۳۹۳ – ۵ مارس ۲۰۱۵.

https://www.bbc.com/persian/iran/2015/03/150305_l16_netanyahu_barzegar.amp

نتانیاهو: ایران ۲۵۰۰سال پیش تلاش کرد یهودیان را نابود کند؛ پوتین: از مسائل روز حرف بزنیم
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ – ۱۰ مارس ۲۰۱۷.

https://www.bbc.com/persian/world-39227414.amp

 

منتخب برخی از 263 کامنت اعم از موافق و مخالف در اینستاگرام تا 13 فروردین-سه روز بعد از انتشار یادداشت- و پاسخ به برخی نقدها ( در توییتر و کانال تلگرام هم نقدها و پاسخ هایی وجود داشت که  در اینجا بازنشر نشده اند)

@azadabad1
بزرگوار انگار دقت نفرمودید. من قضیه استر را افسانه می دانم اما یهودی ها واقعیت می دانند و آنها هستند که تا همین امروز با این افسانه ها فرزندان خود را آموزش می دهند و نفرت پراکنی می کنند و چنانکه در فیلم دیدید هرساله آدمک هایی را به عنوان نماد اعدام ایرانی ها آویزان می کنند و شما نعل وارونه زده اید.
درباره حقوق بشر هم از رسوایی جهانی کشتارهای غزه که بگذریم، بیشترین بیانیه نقص حقوق بشر از سوی سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری علیه اسراییل صادر شده که ظاهرا شما مانند برخی به اصطلاح ارزشی ها هیچ نهاد حقوق بشری و بین المللی را قبول ندارید.
سالم و سرافراز باشید

@farazvsfaraz

بزرگوار اولاً اینجا تاریخی روایت نشده

که تحریف شده باشد بلکه روایت نتانیاهو و یهودیان بازگو شده، ثانیاً مسئله من نزاع بر سر یک افسانه متعلق به دوهزار و پانصد-ششصدسال پیش نیست که کاری احمقانه است بلکه نزاع من بر سر آن است که امروز رخ می دهد و هرسال آدمک هایی را ( که از نطر انها نماد هامان و ایرانی ها هستند) به عنوان جشن به دار می کشند و چشم و دل کودکان (که در فیلم می بینید) و مردم را به زشتی و خشونت می آلایند

بزرگوار اولاً روایت نتانیاهو و یهودیان بازگو شده که طبق ان۷۷هزار ایرانی کشته شده اند، ثانیاً مسئله من نزاع بر سر یک افسانه متعلق به ۲۵۰۰-۶۰۰سال پیش نیست که کاری احمقانه است بلکه نزاع من بر سر آن است که امروز رخ می دهد و هرسال آدمک هایی را ( که از نطر انها نماد هامان و ایرانی ها هستند) به عنوان جشن به دار می کشند و چشم و دل کودکان (که در فیلم می بینید) و مردم را به زشتی و خشونت می آلایند

بزرگوار اولا اصل قضیه را افسانه دانسته ام و شما واقعیت. ۲.خود تورات نوشته یهودیان۷۷ هزار نفر را در سراسر ولایت های پادشاه(ایران) کشتند،۳.نزاع بر سر یک افسانه متعلق به ۲۵۰۰-۶۰۰سال پیش نیست که کاری احمقانه است بر سر آنست که امروز رخ می دهد و هرسال آدمک هایی را (نماد هامان و ایرانی ها) به عنوان جشن به دار می کشند و چشم و دل کودکان را به زشتی می آلایند

در جواب کامنتی دیگر:

اولاً که اصل داستان زیر سوال و نامعتبر است و نباید مثل یک رخداد قطعی با آن مواجه شد ثانیاً طبق همین افسانه که یهودیان و نتانیاهو قبول دارند و جشنش را می‌گیرند هفتاد و هفت هزار ایرانی در دسیسه یهودیان، به اتهام قصد کشتن یهودیان، قتل عام شدند.

تصویر صفحات عهد عتیق (کتاب مقدس- تورات) که در پاسخ نظرات به ان استناد شده است:

نوشته شده توسط
عمادالدین باقی
دیدن همه یادداشت ها
گذاشتن پاسخ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

In order to use the Instagram feature, please install and activate Meks Instagram Widget plugin .

نوشته شده توسط عمادالدین باقی