• بگرد
  • بازیابی گذرواژه

حمله آمر به معروف با ماست به دو زن

میزان، پایگاه خبری قوه قضاییه، جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲: بیانیه تبیینی وزارت کشور در خصوص مسئله حجاب: هیچ‌گونه عقب‌نشینی یا تساهل در اصول و احکام دینی و ارزش‌های سنتی صورت نگرفته و نخواهد گرفت؛ حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی غیر قابل تردید همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود/دستگاه قضائی، ضابطان و سایر نهادهای ذی‌ربط نسبت به مواجهه با معدود هنجارشکنان اقدام خواهند نمود و اجازه تعدی به حریم و هویت مقدس زن مسلمان ایرانی را نخواهند داد.[1]

[1] – بیانیه وزارت کشور درباره حجاب: عقب‌نشینی از ارزش‌های دینی صورت نخواهد گرفت

وزارت کشور ضمن آرزوی قبولی عبادات و طاعات ملّت مؤمن ایران در ماه مبارک رمضان ضمن تأکید مجدد بر رعایت ارزش ها و احکام الهی و قانون بر آمده از آن از جمله حجاب اسلامی به استحضار ملت شریف ایران می رساند که هیچ گونه عقب نشینی یا تساهل در اصول و احکام دینی و ارزش های سنتی صورت نگرفته و نخواهد گرفت و حجاب به عنوان یک ضرورت شرعی غیر قابل تردید همواره از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.(خبرگزاری فارس 10 فروردین 1402)

متن کامل این بیانیه

http://fna.ir/3bqa7u

✍️ثمره بیانیه وزارت کشور می شود مشروعیت بخشیدن به اعمال خودسرانه وحمایت از عاملان آن، از زدن تا سطل ماست ریختن بر سر شهروندانی که آنها هم صاحبان کشورند. وزارت کشور حتی اجتهاد کرده وحجاب مورد نظر خودشان را جزو اصول و احکام دینی اعلام‌ داشته در حالیکه نه جزو اصول دین است نه فروع دین، ولی بسیاری از اصول واحکام دین از جمله عدالت، حرمت ربا، حرمت عِرض و دِماء و…را آشکارا پایمال می کنند‌.

عمل این مهاجم همان اندازه زشت است که چادرکشی وعمامه پرانی، ولی بجای مؤاخذه این بیمار ماستی، باید دولتی که امثال او را حمایت می کند مؤاخذه کرد.
برخی می گویند چرا دادستان و‌قوه قضاییه برای مقابله با این جرم مشهود اقدامی نمی کنند؟ وقتی سایت قوه قضاییه از بیانیه وزارت کشور حمایت خبری می کند آیا می توان چنین انتظاری داشت؟
مقابله صاحب فروشگاه و دیگر افراد با این فرد مهاجم به یک مادر و دخترش، نشان از تنفر عمومی وآمادگی جامعه برای مقابله با افراد خودتحمیل گر را دارد. اغلب متدینان هم از این رفتارها بیزارند. حکومت اگر عاقل باشد خود را در برابر جامعه قرار نمی دهد.

* فیلم حمله پیوست یادداشت بود با این تفاوت نسبت به دیگر رسانه ها که بیانیه وزارت کشور را هم در ادامه ویدئو افزوده و در ابتدای فیلم از کاربران درخواست شده پس از پایان ویدئو بیانیه را هم ببینند.

* این یادداشت کوتاه در شبکه های اجتماعی و سایت ها بازتاب داشت از جمله جزو خبرهای اصلی سایت گویا

واکنش عمادالدین باقی به انتشار فیلم فردی که یک سطل ماست را بر سر دو زن بی‌حجاب خالی می‌کند

  https://news.gooya.com/2023/04/post-74691.php

توضیح: ضمنا در خبرهای بعدی گفته شده است که فرد مهاجم مصطفی عبدی، از عوامل علم‌الهدی، ساکن شاندیز مشهد و قبلاً مسئول ستاد نماز جمعه بوده است.

ویدئوی حمله به دو زن با ماست

 در رسانه های فراوانی فیلم حمله با ماست بازنشر شده از جمله در آپارات، اعتماد آنلاین و اقتصاد نیوز

https://www.aparat.com/v/xzcAm

https://www.eghtesadnews.com/fa/tiny/news-564399

https://www.etemadonline.com/tiny/news-604703

* اطلاعیه دادستانی طرقبه در رابطه با درگیری در لبنیاتی شاندیز

 https://news.gooya.com/2023/04/post-74701.php

 

نوشته شده توسط
عمادالدین باقی
دیدن همه یادداشت ها
گذاشتن پاسخ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

In order to use the Instagram feature, please install and activate Meks Instagram Widget plugin .

نوشته شده توسط عمادالدین باقی