• بگرد
  • بازیابی گذرواژه

جشن تولد، بهانه مهربانی

🍰🎂به جای۵ اردیبهشت، دخترها، دامادها و نوه ها و همسرم، دیشب ۶ اردیبهشت را که موقعیت داشتند دورهمی برگزار کنند، لطف و مهربانی همیشگی شان شامل حالم بود. از لطف دیگر عزیزان خانواده و فامیل از مادر و خواهر و دامادها و فرزندان و دوستان ارجمندم که به طرق مختلف (تلفن و پیام) نثار کردند هم سپاسگزارم.
درگذشته این خبرها نبود و گاهی ممکن بود روز تولد انسان هم بیاید و برود یادمان هم نباشد خصوصا برای ما که یک سر داریم و هزار سودا اما به لطف نسل جدید و اهتمامی که به سالگرد تولد و ازدواج دارند دیگر باید در برنامه‌های کاری این را لحاظ کنیم که وقتی روز تولد می‌رسد یک روز را باید خالی کرد و اختصاص داد به پاسخ به تبریک‌ها. قبلاً از عنصر غافلگیری هم استفاده می‌شد اما الان دیگر غافلگیری هم معنی ندارد چون در همان ساعت اول ورود به ان روز، بانک‌ها و نهادها مختلفی که شماره را ذخیره دارند به طور ماشینی و اتوماتیک پیام‌های تبریک می‌فرستند و اگر غافل هم باشی به یادت می‌آورند به همین خاطر بعضی‌ها برای اینکه از تبریک‌های ماشینی عقب نمانند و پیش دستی کنند و تبری کشان سورپرایز باشد از روز قبل شروع می‌کنند.
هرچند جشن تولد را برای کودکان و‌ جوانان بیشتر دوست دارم و کاش زحمت کادویی درست نمی کرد و به همان دورهمی و شیرینی و نوشیدنی بسنده می شد و چه دوست داشتنی بود وقتی حافظ و ایران عزیز خودشان شیرینی گرفته بودند.
در کل، این رسم تازه، کارکردهای مثبت زیادی برای جامعه دارد. در جمع و خانواده های زیادی دیده ام فرصت مناسبی بوده برای به حاشیه راندن غم ها، پایان دادن به کدورت ها و قهرها و برای تقویت دوستی ها و مهربانی ها.
مهر و دوستی را برای همه مردم، آرزومندم🌹🌹❤️

📡 کانال گفتارهای باقی
https://t.me/emadbaghi
وبسایت
www.emadbaghi.com

نوشته شده توسط
عمادالدین باقی
دیدن همه یادداشت ها
گذاشتن پاسخ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

In order to use the Instagram feature, please install and activate Meks Instagram Widget plugin .

نوشته شده توسط عمادالدین باقی