• بگرد
  • بازیابی گذرواژه

انفجار پیجرها در لبنان/ Explosion of pagers in Lebnan

✍️ طبق گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده، اکثریت قربانیان دو موج انفجاری وسایل الکترونیکی در لبنان، شهروندان غیرنظامی بودند و نخست وزیر اسرائیل سوت شادمانی و پیروزی می‌زند.

اگر چنین عملیاتی در آمریکا و اروپا رخ داده بود همانند بعد از ۱۱ سپتامبر عمل می‌کردند اما دولت‌هایی  که در برابر این تروریسم عریان دولتی در این سطح گسترده سکوت کردند، دیگر حق ندارند هیچکس را متهم به تروریسم کنند چون خودشان بزرگترین تروریست و حامی تروریست در دنیا هستند.

پنجشنبه۲۹شهریور۱۴۰3

Explosion of pagers in Lebnan

🌓 According to published reports and photos, most of the victims of the two waves of electronics explosions in Lebanon were civilians, and the Israeli prime minister whistled happily and triumphantly. If such operations were carried out in America and Europe, they would act like after September 11, but the governments that remained silent in the face of this naked state terrorism on such a large scale, no longer have the right to accuse anyone of terrorism because they themselves are the biggest terrorists and Supporters of terrorism in the world.

19 sep 2024

euronews.com

اسپانیا انفجار پیجرها و بی‌سیم‌های دستی در لبنان را به عنوان نقض قوانین بین‌الملل محکوم کرده است

https://parsi.euronews.com/2024/09/19/spain-condemns-lebanon-attacks-as-violations-of-international-law

کانال گفتارهای باقی

https://t.me/emadbaghi

برخی از کامنت های زیر این پست:

Some comments below this post:

Milad:

در نوشته‌های شما سوگیری وجود داره آقای باقی

Parvaneh Sabzeh Parvar:

اگر ما توان علمی این حرکت را داشتیم آیا لحظه ای برای کار گذاشتن مواد منفجره در پیچر وموبایل ……. آنها دریغ میکرد یم؟

Emad Baghi:

بستگی دارد که منظور از ما چه کسی باشد؟ من شخصاً این را عملی ضد انسانی می‌دانم و علیه هیچکس این رفتار جایز نیست.

بزرگوار اعتراض به اینکه در عملیات منفجر کردن پیجر و موبایل و لپ تاپ و وسایل الکترونیکی تعداد زیادی شهروند عادی کشته و زخمی شده اند سوگیری است؟ با کمال تاسف عده ای منبع شان رسانه های اسراییلی و وابسته به آنهاست که طرفیت دارند و در حال جنگ روانی و امنیتی هستند و به دروغ می گویند فقط میلیشیای حزب الله هدف بوده.

حتی استفاده از وسایل الکترونیکی مورد استفاده روزمره مردم برای اهداف نظامی موجب احساس ناامنی در سطح جهان شده و بسیاری از مردم در دنیا نگران این خواهند بود که تروریست‌ها از همین روش بتوانند استفاده کرده و از طریق گوشی و لپ‌تاپ به آنها آسیب برساند. ایجاد چنین ناامنی ای نقض آشکار ماده ۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر است. شرکت‌های سازنده این دستگاه‌ها موظفند در این مورد موضع‌گیری و راه این قبیل جنایت‌ها را مسدود کنند مگر اینکه خودشان در این نوع عملیات شریک باشند.

mjdkiaee:

سلام و درود بر جناب باقی

و وقت بخیر

به نظر بنده باید صبر کرد تا کامل روشن و بررسی شود که این افراد مردم عادی بودند یا افراد شبه نظامی یا نظامی

برای قضاوت شخصی همیشه وقت هست.

اگر از گروه اول بودند داوری راحت‌تر است چون خشونت جانی بر غیر نظامیان همیشه و تحت هر شرایطی توسط هر کسی محکوم است چه حماس و چه اسرائیل و چه هر کس و گروهی.

اگر از گروه دوم بودند داوری کمی پیچیده می‌شود و باید جوانب زیادی از جمله حقوق بین‌المللی در جنگ و شرایط منطقه را دخیل کرد.

حتی اگر یک غیر نظامی(نه شبه نظامی و نه نظامی) کشته شده باشد این خشونت قطعا محکوم است.

جناب باقی عزیز

برایم عجیب است که چگونه یک فعال حقوق بشر به خود این حق و جسارت را می‌دهد که در مورد حق آزادی بیان دیگران اظهار نظر کند و حکم صادر کند.

شما فرمودید دولت های…. حق ندارند…متهم کنند.

چرا؟

این شما هستید که حق را تعیین می کتید؟

معیار حق نظر شخصی شما است؟

شما هستید که تعیین می کنید چه کسی و چه دولتی حق دارد فلان چیز را بگوید یا نگوید؟

به نظر شما به عنوان یک فعال حقوق بشر این نوعی دیکتاتوری وسلب آزادی بیان نیست؟

پس ماده‌ی ۱۸ اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر چه می گوید که همه حق آزادی بیان و اندیشه دارند؟

در حقوق بشر همه می توانند و این حق را دارند با آزادی بیان در مورد هم اتهامی را مطرح کنند اما نمی توانند مجرم و مقصر بدانند و حکم برانند.

این وظیفه‌ی دادگاه عادلانه و مطابق حقوق بشر است که تعیین کند کدام اتهام درست است و کدام اتهام درست نیست.

مطابق ماده‌ی ۱۱ اعلامیه جهانی حقوق بشر هرکس می تواند «متهم» شود اما نمی تواند «مقصر» شناخته شود، مگر به حکم دادگاه یا دادرسی علنی و با حق دفاع از خود، نه نظر شخص شما یا بنده یا کسی دیگر، که شما آنها را تروریست خواندید و داوری و قضاوت کردید و حکم راندید‌ و حق ذاتی آزادی بیان(مطرح کردن اتهام) را از آنها سلب نمودید.

بله، البته که برای یک انسانی که دغدغه‌ی حقوق بشر ندارد این جزئیات شوخی است اما برای فعال با سابقه‌ی حقوق بشر بسیار جدی است.

با احترام

Emad Baghi:

دوست عزیز اولاً افراد حزب‌الله استفاده می‌کردند اما استفاده از پیجر اختصاصی به نظامیان ندارد و در خیلی از کشورها از جمله ایران هنوز به خاطر با صرفه بودن تماس‌ها در شعاع محدود کسانی از آن استفاده می‌کنند.

دوم اینکه همه افراد حزب‌الله نظامی نیستند.

سوم اینکه موج دوم حمله انفجار موبایل لپ‌تاپ و وسایل الکترونیک عمومی و رایج بوده.

چهارم اینکه‌ حتی استفاده از وسایل الکترونیکی مورد استفاده روزمره مردم برای اهداف نظامی موجب احساس ناامنی در سطح جهان شده و بسیاری از مردم در دنیا نگران این خواهند بود که تروریست‌ها از همین روش بتوانند استفاده کرده و از طریق گوشی و لپ‌تاپ به آنها آسیب برساند. ایجاد چنین ناامنی ای نقض آشکار ماده ۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر است. شرکت‌های سازنده این دستگاه‌ها موظفند در این مورد موضع‌گیری و راه این قبیل جنایت‌ها را مسدود کنند مگر اینکه خودشان در این نوع عملیات شریک باشند.

پنجم اینکه گفتن این سخن که کسانی که از تروریسم دفاع می‌کنند یا در برابر آن سکوت می‌کنند حق ندارند دیگران را متهم به تروریسم کنند به هیچ وجه خلاف آزادی بیان نیست. درست مانند این است که بگوییم داعش که بی‌رحمانه انسان‌ها را می‌کشد حق ندارد از کرامت انسان، حق حیات و حقوق بشر دفاع کند. آیا این حرف نقض آزادی بیان است؟

پر واضح است که جمله حق ندارد در لسان عامه به این معنا نیست که ما حق را تعیین می‌کنیم یا می‌خواهیم با زور جلوی حرف زدنش را بگیریم بلکه به معنای این است که چنین ادعایی از سوی او پذیرفتنی و باور کردنی نیست.

mjdkiaee:

سپاسگزارم جناب باقی عزیز

ممنونم از پاسخ شما

سلامت و شاد باشید ان‌شاءالله

و در پناه خداوند باشید

و در عدالت و حقوق بشر

سنباد:

..بزرگوار !

پیجر هایی که حزب آله سفارش داده بود خاص و ساخت یک شرکت مجارستانی با لگوی تایوانی بود .

بلی در بعضی سازمان‌ها ممکن است از پیجر استفاده کنند ، ولی هر پیجری مارک خاص خودش را دارد و سازنده اش ممکن با سازنده پیجر دیگر فرق کند .

🌺

Arash:

..بزرگوارترا !

عرض اینجانب ناظر به دو موضوع بود:

۱-پیجر و این مدل واکی تاکی وسیله مخابراتی با کاربری عمومی است

۲-شیوه استفاده شده تروریستی بوده

در مورد موضوع جاسازی مواد منفجره اگر در مبدا اتفاق افتاده پرسش دیگری مطرح میشود که با وجود تجهیزات رد یابی مواد منفجره پیشرفته در گمرکات اروپایی چطور این پیجر ها از مرز خرج شده‌اند

در مورد وسایل با کاربری عمومی هم حتما استحضار دارید که لزوما در کف مالک وسیله نیستند و هر کسی ممکن است با اتخاذ این شیوه عملیات آسیب ببیند کما اینکه اگر مرجعیت خبری وزارت بهداشت لبنان را بپذیریم تعدادی از کادر درمان هم آسیب دیده‌اند

 

سنباد:

.بزرگوار !

پی جر ها دستگاه های ساده ای هستند ووسیله ارتباطی عمومی نیستند و هرگروهی که آنرا سفارش دهد و بخرد می‌توانند از آن استفاده کنند.

آن پیجر ها سفارش حزب آله بودند که بعضی از محموله های آن در حین حمل توسط اسرائیل باز و حدود ده گرم مواد منفجره  در آن کارگزاری شدند و واین کار احتمالا در گمرک خود لبنان انجام گرفت .

اسرائیل مأمورو جاسوس های حقوق بگیر زیادی در سرتاسر لبنان دارد .

در ایران هم همینطور .

شما فکر می‌کنید در سقوط هلی کوپتر رئیسی یا ترور هنیه در ایران جاسوسان ایرانی اسرائیل دخیل نبودند ؟

🌺

Arash:

کلا منطق بحث من رو پیگیری نمیکنی

یه قانون جنگی هست که طرفین موظف هستند طراحیشون به نحوی باشه که غیر نظامیان آسیب نبینند در این طراحی این مورد لحاظ نشده

حالا اله بختکی و خدا رو شکر آسیب غیر نظامیا کم بوده

Emad Baghi:

چنانکه جناب دکتر نصرت الله تاجیک دیپلمات پیشین هم در ایکس توضیح داده اند: پیجر و بی سیم فقط در اختیار حزب الله نبوده و توسط بعضی دستگاههای خدمات رسان هم استفاده میشده و انفجار آنها اطرافیان استفاده کنندگان را نیز مجروح نموده و موجی از ترس و نا امنی در این کشور بوجود آورده.

حزب الله نیروی نظامی صرف نیست!یک سازمان سیاسی اجتماعی لبنان است و نهادهای اجتماعی خدمات رسان  آموزشی،پزشکی،رفاهی،خیریه و اقتصادی فراوانی دارد که هم بعضا در شرایط بشدت امنیتی لبنان محافظت میشوند و هم مسولین و کارکنانش پیجر دارند.در میان مصدومین افراد غیر نظامی زیادی هستند!

Hamid Dehghan:

درود جناب باقی

علاوه بر انچه شما فرمودید ظاهرا کادرهای درمان بیمارستانهای لبنان هم از پیجرها در داخل بیمارستانها استفاده میکرده اند.دوستانی که متاسفانه با این جنایت همراهی کردند چند نکته را در نظر نگرفتند.

اول اینکه استفاده از پیجرها صرفا اختصاص به کادرهای حزب الله نداشته.دوم اینکه علاوه بر پیجرها دستگاههای دیگر شخصی از جمله لب تاپها و حتی دستگاههای ساعت زنی منفجر شده و سوم اینکه به فرض که با نیروهای حزب الله مخالف هم باشند این پرسش مطرح است که خانواده ها یا  افرادی که در اتوبوس یا تاکسی کنار ان نیروی حزب الله هستند چه گناهی کرده اند.متاسفانه بنده  در بعضی پیامها در جاهای دیگر دیدم که افرادی برای نتانیاهو این هیولای آدمخوار به خاطر این جنایت دعای طول عمر میکردند.

 

سنباد:

بزرگوار !

در جنگ که حلوا پخش نمی کنند !

وهمیشه در جنگ بیشترین خسارات را غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان می بینند .

شروع کننده جنگ اخیر خاورمیانه حماس با تحریک ایران بود و وقتی جنگی شروع شود ، پایان آن الزاما با شروع کننده نخواهد بود .

جنگ اخیر خاور میانه هم از این قاعده کلی تبعییت می‌کند.

🌺

N@k:

کلا این روش ناجوانمردانه بود چون کسانی که از این وسایل استفاده میکردند بیخبر بودند حتی اگر از اعضای حزب الله بوده باشند باز هم درست نبود چون امکان داره کسانی مانند کودکان و خانواده کنار شخصی باشند که این‌وسیله را در دست داشته و به آنها هم صدمه زده

ضمن اینکه این روش در هر صورت ناجوانمردانه بود چون استفاده کنندگان از این دستگاهها بیخبر بودند و قابلیت دفاعی نداشتند

بهرحال این‌ نوع کارها باید محکوم بشود تا این‌کار منفور تکرار نشود حالا به دست هر گروهی که میخواهد باشد فرقی ندارد

ضمن اینکه آن حمله هم درست نبوده ولی مگر اسرائیل کم به خانه ها و منازل شخصی افراد حمله کرده و کشته و برده ولی محکوم به تروریست بودن نشده

عجبا از روزگار که برچسب  تروریست بودن هم به تبلیغات بستگی دارد

ترروریست در همه صورت محکوم است چون همانطور که عرض شد جنگ هم باید جوانمردانه باشد یعنی اشخاص بتوانند از خود دفاع کنند ولی در ترور چنین نیست

ترور و شکنجه و امثال این کارها را باید در هر شکل و به دست هر کس باشد را محکوم کرد والا هیچکس امنیت جانی و روانی نخواهد داشت حتی آنها که روزی میان تروریستها فرق قائل شدند خودشان هم ممکن است به این بلای خانمانسوز دچار شوند و خواهند شد این رسم روزگار است که

هر چه کنی به خود کنی گر همه نیک‌و بد کنی

Saied:

باز تاریخ را از ته می خونید آقای باقی که گفتن نزاع اسراییل و اعراب بیش از ۷۰ سال قدمت دارد علت جنگ تجاوز و ظلم طولانی است که اسراییل با دولت نژادپرست بر  فلسطینی ها تحمیل کرده همین که محبوبیت حماس بین فلسطینیان بعد از حمله افزایش پیدا کرده نشان از وضعیت فلسطینی ها و نگاه آنها به اسراییل است می خواهید با ربط دادن جنگ حماس به تحریک ایران سالها ظلم و جور زمین خواران نژادپرست را انکار کنید

M3:

حضرت عباسی آقای باقی فکر کنم دوست داره هر هفته این داستان را تکرار کنه؟..هزاران مشگل داخلی داریم کلا مملکت از هم پاشیده اساسا چیزی دیگه نمانده گفتن تک تک انها ملال اور است؟ گور پدر هرچی اسرائیلی و فلسطینی ..چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است..

r s:

فرض را بر این بگیریم که همه آنهایی که  پیجر داشتند سرباز حزب الله بودند  اما آیا آنها وسط میدان جنگ بودند؟ آیا صرف سرباز بودن  به دیگری این حق را می دهد که علیه او اقدام کند؟  کشته یا زخمی شدن در شرایطی که جنگی رخ نمی دهد  ترسناک است! چرا باید  همه جای  دنیا احساس کنی که در میدان جنگی! وحشتناک بود.😲🤨😫

M3:

آقای باقی عزیز همه ما هست بسیار در مورد حقوق بشر در جمهوری اسلامی زحمت کشیدند و خسارتی هم دیده اند ..؟..ولی ایشون درس علوم سیاسی را نخوانده اند طبیعتا با مسائل سیاسی احساسی برخورد می‌کنند با واقعیت دنیای سیاست آشنا نیستند نمونه آخرین آن همین تبلیغات در مورد آقای پزشکیان در انتخابات اخیر میباشد ..؟..عزیز آقای باقی با این قانون اساسی و اصل ۱۱۰ آن واقعا فکر می‌کنید چیزی تغییر می‌کند..یک احمدی نژاد جدید میاید فقط راه رفتنش با فرق داره اون فکر میکرد هاله نور دور سرش هست ایشون فکر میکنه قیصر تو فیلم …آخر دوره ریاست جمهوریشان کهنه حیض میشوند ..

Hamid.n:

فرمودید :” اکثریت قربانیان…، شهروندان غیرنظامی بودند”

تصاویر منتشر شده به شما نشون میده که افراد غیر نظامی پیجر اختصاصی حزب الله رو داشتند؟

البته اسرائیل باید مشروعیت و تناسب و… عملیات علیه نیروهای شبه نظامی را توصیف کند، اما خواهشمندم که طوری پیامتان را بنویسید که نتوان بر آن خرده گرفت.

با مهر

 

بهروز:

تا اين لحظه هيچ گزارشى مبنى بر انفجار گوشى موبايل و لپ تاپ داده نشده. اساسا امكانى براى هدفمند كردن حملات از طريق موبايل و لپ تاپ وجود ندارد چرا كه اين لوازم به صورت متمركز خريده نمى شوند و نمى توان بصورت اتفاقى در آنها بمب گذارى كرد.

عمليات اخير فقط پيجرها و بيسيم هاى نيروهاى حزب الله را هدف قرار داده بود.

وقتى حزب الله عليه اسرائيل اعلام جنگ مى كند و حمله ٧ اكتبر حماس را مى ستايد بايد منتظر عواقب اين موضع گيرى ها هم باشد.

اينها به معنى نفى جنايات اسرائيل در سرزمين هاى فلسطينى و شهرك سازى هاى غير قانونى نيست. فقط ياد آورى اين نكته است كه در جنگ نان و حلوا تقسيم نمى كنند. كشته شدن غير نظاميان كارى ضد انسانى و محكوم است اما در عين حال گاهى متاسفانه اجتناب ناپذير مى شود. مگر ايران كه ٣٠٠ پرتابه به اسرائيل شليك كرد يا حزب الله كه هزاران موشك به شمال اسرائيل پرتاب كرده نگران جان غير نظاميان بودند كه از طرف مقابل توقع دارند؟

Ali Rad:

ترور یعنی کشتن فردی که روبروی تو و اسلحه بدست و درحال جنگ مستقیم با تو نیست

کسی که یک تروریست را ترور میکنه خودش هم تروریست است

فرقی نمیکنه، این ترور توسط یک رژیم و یا یک گروه انجام شود

فرقی نمیکنه ابن ملجم باشه

یا نواب صفوی باشه

حماس و حزب الله و حسن نصرالله باشه یا اسرائیل و نتانیاهو باشه

ترور و تروریست محکوم است

حداقل در زمان کشتن همدیگر، جوانمرد باشیم و در چشم همدیگر نگاه کنیم

Emad Baghi:

درباره سطر اول تان، برای نمونه در خبر زیر به نقل از رویترز انفجار تلفن همراه و به نقل از خبرنگار صدا و سیما  انفجار تلفن‌های ثابت هم ذکر شده است👇

انفجار مجدد دستگاه‌های ارتباطی در لبنان؛ انفجار بی سیم، لپ تاپ، رایانه و رادیو / افزایش شمار شهدا و زخمی‌ها ۲۸ شهريور ۱۴۰۳.

https://www.tabnak.ir/005Huf

در خبر زیر غیر از پنل های خورشیدی روی بام خانه که برق مردم عادی را تامین می کند، امده که برخی منابع لبنانی نوشته‌اند حتی دستگاه‌های اثرانگشت و دستگاه‌های حضور و غیاب نیر در این کشور منفجر شده‌اند.

هرچند درباره اخبار انفجار موبایل ها اشاره کرده: “تصاویری با عنوان «انفجار گوشی‌های اپل در لبنان» نیز منتشر شده که مربوط به گذشته است و ارتباطی به حادثه‌های امروز و روز گذشته ندارد” اما از موبایل بدتر تلفن های ثابت در خانه و لپ تاپ و پنل خورشیدی است.👇

موج دوم انفجار دستگاه‌های مخابراتی در لبنان؛ بی‌سیم، لپ‌تاپ و پنل خورشیدی!   چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳.

https://www.faraz.ir/000LCH

 

ا کشتدار:

البته بنده هم برای اقای باقی به پاس خدمات قبلیشان احترام قایل هستم

SIRIUS:

هر بار آقای باقی مطلبی علیه اسرائیل می‌ذاره

منشه امیر ها هجوم میارن !

Saied:

حرف هایی که نوشتید را غالبا قبول دارم اما باید بفمیم ۱.مسئله ی فلسطین مسئله ای انسانی است و قبل از وجود جمهوری اسلامی بوده ۲.دولت اسراییل و مردم آن نژادپرست اند و غاصب و قصاب

Hamid Dehghan:

درود بر شما

درست میفرمائید که شروع کننده این فجایع حماس بوده.اما دو نکته را فراموش نفرمائید،

اول اینکه سبوعیت و وحشیکری و خشونت مفرط  از سوی هر کس و هر گروهی باشد با فطرت انسانی ناسازگار و محکوم است.

و دوم اینکه توجه بفرمائید مدعیان دموکراسی و حقوق بشر حماس و حزب الله را گروه تروریستی و اسرائیل را تنها دموکراسی 😱خاور میانه میدانند. انچه برای گروههایی مثل حماس یا حزب ا.. نپذیرفتنی و زشت است برای اسرائیل مدعی دموکراسی چندش آور و منزجر کننده است.نتانیاهو و یهودیهای  تندروی اطرافش سالهاست که به عینه و بارها ثابت کرده اند که از داعش به مراتب وحشی تر و آدمخوار ترند.اینکه چگونه این وحشیها بیست سال است بر اسرائیل مسلط شده و میانه روهای اسرائیل را بایکوت کرده اند بحثی جداگانه است.این نکته را هم عرض کنم این گروه وحشی هر کس که به هر شکل سد راهشان شود را با بی رحمی تمام حذف میکنند حتی اگر او رئیس دولت سابق  صلح گرای اسرائیل اسحاق رابین باشد.

شادکام باشید.

Emad Baghi:

بزرگوار یک‌گزارش بی بی سی می گوید در مجموع تا کنون دست کم ۳۷ نفر از جمله دو کودک کشته و بیش از ۲۶۰۰ نفر زخمی شدند.

https://www.instagram.com/reel/DAJADZ3qa1P/?igsh=MWxwOGpmamx0a3U4NA==

و‌گزارش دیگر بی بی سی می گوید:

دکتر جریده مجروحانی که او بالای سر آنها رفته را «اکثرا غیرنظامی» توصیف کرده است.

https://x.com/bbcpersian/status/1836904413304152367?t=oXdOTpFOLzFYqQ4ksrxUbQ&s=08

بزرگوار در عالم رسانه به این قبیل عکس‌ها می‌گویند عکس خبری نه اینکه این کل سند مدعا باشد. رسانه‌های زیادی در دنیا اخبار و گزارشات مستند در مورد اکثریت آسیب دیدگان غیرنظامی منتشر کردند که من دو مورد آن را در پاسخ به نظرات دیگران ذکر کردم و اینجا هم تکرار می‌کنم

یک‌گزارش بی بی سی می گوید در مجموع تا کنون دست کم ۳۷ نفر از جمله دو کودک کشته و بیش از ۲۶۰۰ نفر زخمی شدند.

https://www.instagram.com/reel/DAJADZ3qa1P/?igsh=MWxwOGpmamx0a3U4NA==

و‌گزارش دیگر بی بی سی می گوید:

دکتر جریده مجروحانی که او بالای سر آنها رفته را «اکثرا غیرنظامی» توصیف کرده است.

https://x.com/bbcpersian/status/1836904413304152367?t=oXdOTpFOLzFYqQ4ksrxUbQ&s=08

 

ALDO:

استاد گرامی من در اینکه ممکنه عده ای غیر نظامی هم در این حمله کشته شده باشند با شما موافقم ، مثال فردی از نیروهای حزب‌الله دستگاه پیجرش منفجر میشه و دوست او که در نزدیکی او بوده هم زخمی میشه یا کودکی که با شنیدن صدای پیجر به سمتش رفته تا اون رو به پدرش برسونه که در یکی از عکسها پیجر روی میز تلویزیون ترکیده بود. اما تعداد این تلفات دربرابر مجروحان و کشته شدگان حزب الله خیلی کم بوده.

ما باید بپذیریم این پیجر ها رو سازمان حزب الله لبنان تهیه و در اختیار افراد خودش گذاشته ، اگر این رو پذیرفته باشیم که تمام قرائن و شواهد دال بر این موضوع است. این سازمان مقصر اصلی است نه اسرائیل چراکه دستگاه های آلوده را وارد و در اختیار نیروهای خودش گذاشته. و حتی اگر افراد عادی در کنار نیروهای حزب‌الله آسیب دیدن باز هم اشکال از اسرائیل نیست چرا که اسراییل در جنگ مستقیم با حزب الله بوده.

تا اینجا با توجه به حجم تلفات و اعتراف خود حزب الله اکثریت ( واژه ای که من با شما در آن چالش داریم ) نیروهای نظامی بوده اند.

مطلب دوم مرا به یاد مقاله خود حضرت عالی درباره قربانیان سال ۵۷ میندازه. اینکه میدونیم چه در لبنان و چه در غزه و چه حتی در جمهوری اسلامی هیچ وقت آمارها واقعی نیستن.

و از اون گذشته هیچ کدوم از افراد حزب الله لباس نظامی به تن نداشتن که دکتر و پزشک تشخیص بده اونها سرباز هستند.

در انتها یه مزاح کوتاه بکنم و رفع زحمت. سال ۸۸ انشقاق بزرگی بین سپاه بابت درگیری های مردمی رخ داد. دو دسته ، دسته ای طرفدار اصلاحات و عموما آقای منتظری و دیگری طرفدار آقای خامنه‌ای که امروز به اصول گرا معروف شدن.  که حتمن خاطرتون هست و بچه ها و نسل جدید پاسداران در برابر نسل قبل ایستادن.

یکی از بچه های پاسداران ( که ما تا اون رو نمی‌دونستیم پدرش سپاهی است ) بشدت پدرش رو به چالش کشید و بهش می‌گفت این بابای من جز روزنامه کیهان و اخبار صدا و سیما و نهایتا بی بی سی هییییچ رسانه دیگری رو دنبال نمیکنه و کیهان حکم خط قرآن رو براش داره ! تا باشه بحث میکنیم فورا از بی بی سی سند میاره ! این بابای من حرف منو نمی‌فهمه و منم حرف اونو نمی‌فهمم.

الان با دیدن منابع حضرت عالی یاد اون روز افتادم. بی بی سی پایه و فندانسیونش رو اصلاح طلبان ریختن و همیشه جهت دار بوده بطوریکه هیچ کدوم از نسل جدید دیگه اون رو دنبال نمیکنن و به آیت الله بی بی سی معروف شده. امروز با توجه به دسترسی بالا اطلاعات میشه اخبار رو کنار هم قرار داد و درست و غلط بودنش پی برد.

موفق و پیروز باشید 🙏🏻

 

بهروز:

با درود،

با كمال تاسف غير نظاميان هم كشته شده اند ولى نه به آن دليلى كه شما فرموديد يا در سايت تابناك آمده.

اگر فرد دارند پيجر يا بيسيم، هنگام انفجار در مجاورت افراد ديگرى باشد، احتمال زيادى دارد كه آنها هم صدمه ببينند.

به هر حال تا اين لحظه در هيچ خبرگزارى معتبرى به انفجار موبايل، لپ تاپ و گوشى هاى ثابت اشاره اى نشده.

درود

م.ب:

داستان روازاول بیان بایدکرد،

جنگ بین متجاوزواشغالگرومردم ساکن وبیرون رانده شده ازوطن غیراز جنگ بین دوکشورست،

ازطرفندهای اسرائیل بایدبیرون بیاییم که نقل داستان روازمیانه گشوده،

بایدببینیم چه کسی محق است وچه کسی زورگو ومتجاوز،

هرمتجاوزچه سیویل وچه نظامی یک هدف است، بایدبا هروسیله ای بیرون رانده شود،

همچنانکه استعمارگران انگلیس وآمریکا کشوردیگران رااشغال کردندوباایجادجنگ وکشتار بعضی ازانسانهاراازروی زمین برداشتند” بومیان آمریکا کانادا ومردم  استرالیا” نوچهٔ خودشون اسرائیل رومجهزکردندبرای غارت منابع خاورمیانه. مثل سگ دله بخانهٔ های مردم سَرَک می کشند!

جهانخوار حرفه ای هستند فعلاََبهمان روش کشتار وخونریزی ووحشت افکتی میخواهندکشورگشایی کنند، سازمان ملل هم دست نشاندشونه، جهان مدارا جوباید حافظ امنیت سایرین باشد وبهروسیله این متجاوزان رانابودکند مهلک ترین سم ومرض درجهان همین جهانخوارانند،

Saied:

ایران اینترنشنال جنگ طلب دروغگو پرت و پلا رسانه محبوب شماست حتما

ALDO:

خیر من هیچ رسانه ای رو معتبر نمی‌دونم. و با کنار هم گذاشتن اخبار قضاوت میکنم.

ALDO:
جناب باقی من هم به اندازه شما و همه انسانها از جنگ بیزارم و جنگیدن رو به هیچ وجه چاره کار نمی‌دونم. اما در دنیای سیاست متاسفانه جنگ نوعی ابزار شده.

به دلیل پیچیدگی سیاست موضع گیری ها هم متفاوت است. مثلا تا دیروز دولت راست گرا در انگلستان بر سر کار بود و با تمام توان به اسرائیل تسلیحات ارسال میکرد. اما با تغییر دولت و اومدن دولت چپ گرا ارسال تسلیحات قطع شد.

اسپانیا هم دولتی چپ گرا دارد همچون ایرلند که هر دو با دولت راست گرای اسرائیل زاویه جدی دارند.

در سازمان ملل هم می‌بینیم دولتهای چپ گرا عموما رای مخالف با اسرائیل می‌دهند.

متاسفانه یا خوشبختانه حمایت ها و یا مخالفت ها با تغییر دولتها و گرایش های سیاسی تغییر می‌کنه.

در همین اسپانیا دولت چپ گرا در حال زوال و راست گرایان در حال قوت گرفتن هستن و بعید نیست در دولت بعدی موضع کشور اسپانیا کلا تغییر کنه.

Emad Baghi:
و به همین دلیل که این سیاست است که اصالت دارد نه حقوق بشر، و امنیت و کرامت انسان ها فرع بر شرایط‌ سیاسی دولت ها است، جهان در آشوب است و به رغم اینهمه حرف درباره حقوق بشر، در عمل شاهد جنایت ها در اقصی نقاط هستیم.

نوشته شده توسط
عمادالدین باقی
دیدن همه یادداشت ها
گذاشتن پاسخ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

In order to use the Instagram feature, please install and activate Meks Instagram Widget plugin .

نوشته شده توسط عمادالدین باقی