• بگرد
  • بازیابی گذرواژه

احیای سایت نابود شده بر دست عوامل امنیتی

اگر هزار قلم داشتم
هزار خامه که هر یک هزار معجزه داشت
هزار مرتبه هر روز می نوشتم من
حماسه ای و سرودی به نام آزادی

(ژاله اصفهانی)

سایت شخصی نگارنده نزدیک به بیست سال محل انتشار یادداشت‌ها و مقالات بود. این سایت نه تنها به عنوان آرشیو شخصی نویسنده، بلکه به عنوان یک بایگانی در دسترس عموم قرار داشت و از همان آغاز بدون هیچ مجوز قانونی فیلتر شده بود. استمرار این فیلتر یعنی اعلام پیوسته نقض آزادی و قانون.

هرگاه برخی از مسوولان به خاطر نوع رفتار با آزادی بیان مورد انتقاد قرار می‌گرفتند، ادعا می‌کردند که فقط سایت‌های پورنو و غیراخلاقی فیلتر شده‌اند در حالی که این سایت یکی از صدها نمونه‌ای بود که مطالب آن نوعا چارچوب‌های حقوقی را رعایت و بسیاری از آنها در رسانه‌های داخل کشور انتشار عمومی پیدا کرده بودند.

در بهمن ۱۳۹۹ درست همزمان با تهاجم سازماندهی شده و شدید همجنس‌گرایان به بهانه یک کلمه، ضابطین سپاه نیز در یک اقدام غیرقانونی، به بهانه توقیف یک مستند در دست ساخت درباره آیت الله منتظری به نام «حسینعلی» مبادرت به بازرسی منزل نگارنده و نیز سازنده مستند در تهران، و آقای مجتبی لطفی در قم کردند و برخلاف قانون، کامپیوتر، لپ‌تاپ و گوشی‌ها را بردند.

ایمیل و فضای ابری که حریم خصوصی تلقی می‌شود را بر خلاف قانون تصرف کردند. کامپیوتر و لپ تاپ حاوی سه چهار دهه عمر یک نویسنده اعم از کتاب‌ها و مقالات منتشر شده و منتشر نشده، یادداشت‌ها، فیش‌ها، آلبوم، اسناد و مکاتبات به علاوه بسیاری از اطلاعات اختصاصی شغلی همسرم را که هیچ ربطی به موضوع بازرسی نداشت عنفاً بردند و با گذشته یک سال و سه ماه و به رغم دستورات مکرر قضایی حاضر به تمکین به قانون نیحالی. در حالی که ضابط باید تابع قاضی باشد اما ثابت کردند که ضابطین حاکم بر قانون و قوه قضاییه‌اند و از کاپیتولاسیون قضایی برخوردارند.

یکی دیگر از قانون شکنی‌های ضابطین این بود که در یکی از جلسات بازپرسی با شجاعت!! تمام گفتند سایت شما را هم از دسترس خارج کرده‌ایم!

پرسیدم به استناد کدام حکم قضایی؟ هیچ پاسخی نداشتند. این کار رسما خلاف قانون و مجرمانه است و اگر در این کشور حساب و کتاب و قانونی وجود داشت باید آنها پاسخگو می‌بودند. شکایتی که درباره جزییات این تخلفات با ذکر مواد و مستندات قانونی به مرجع قضایی تسلیم شده نیز تاکنون به جایی نرسیده است. انتشار متن کامل شکایت، در زمان مقتضی می‌تواند سودمند باشد.

اکنون با گذشته یک سال سه ماه از اقدام خلاف قانون دستگاه امنیتی در نابود کردن سایت شخصی نگارنده که آرشیو ۲۰ ساله بخشی از مطالب منتشر شده بود، به همت برخی از دوستان و یاران ارجمند که عمر خویش را وقف دفاع از آزادی بیان کرده‌اند این سایت بازسازی و راه اندازی و مطالب آن نیز به روز شده است و برای مراجعه و بهره برداری عموم در دسترس است.

نوشته شده توسط
عمادالدین باقی
دیدن همه یادداشت ها
گذاشتن پاسخ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

In order to use the Instagram feature, please install and activate Meks Instagram Widget plugin .

نوشته شده توسط عمادالدین باقی