• بگرد
  • بازیابی گذرواژه

انحصارگرایی تا حد شهیدتراشی

✍️این فیلم چهارشنبه دوم خرداد۱۴۰۳ از شبکه افق تلویزیون حکومتی ایران در برنامه جهان آرا پخش شده و من تازه دیده ام. احتمال دادم تقطیع شده باشد لذا در شبکه افق جستجو کردم و اصل آن را یافتم.
اوج “عُجب” و توهمی که فهم آنهم بیش از گنجایش آدم است اینکه در تلویزیون ایران، یک روحانی به نام محسن قنبریان، ادعای عجیب کرده و بگوید:《 روی این کره خاکی به حسب شرعی هیچ کس نمی‌تواند به شهادت برسد جز اینکه نسبتی با جمهوری اسلامی داشته باشد》.

https://www.instagram.com/reel/C7SD2zPIYZL/?igsh=MXQwYXN2cnI4MDhyMg==

این ها یک اظهار نظر خالی و نادرست و شخصی نیست بلکه علائم بالینی یک آسیب کلان است، متکلم وحده شدن و عدم پاسخگویی چه در سیاست و چه در نظرورزی فاجعه آفرین است. این نوع افاضات است که عاقلان را از دین، گریزان و شیرازه جامعه را می گسلد.
خودشان می بُرّند و‌ می دوزند و خودشان لقبی را تعریف و مصداقش را تعیین و به هرکه بخواهند اهدا می کنند و قلمرو جغرافیایی برای شهید محسوب شدن را هم‌خودشان ترسیم کرده و جای خدا نشسته و تشخیص شهید بودن را هم می خواهند به انحصار خود دربیاورند و شهیدتراشی کنند و بر همه شهدای دیگر خط بطلان بکشند در حالی که حتی اگر کسی در رکاب پیامبر هم جنگیده و‌کشته شده باشد، بسته به هدف و نیت و کارکرد و نتیجه اعمالش شهید به شمار می آید یا بشمار نمی آید، چه رسد که در رکاب جمهوری اسلامی باشد.
در جنگ احد فردی خوب پیکار می کرد و کشته شد و دیگران او را شهید نامیدند ولی پیامبر(ص) او را «قتیل الحمار» یعنی «کشته راه الاغ» نامید زیرا با نیت غنایم پیکار می کرد.

دو لینک شبکه افق

فیلم

https://www.instagram.com/reel/C7SD2zPIYZL/?igsh=MXQwYXN2cnI4MDhyMg==

متن

https://ofoghtv.ir/news/423583

📡 کانال گفتارهای باقی
https://t.me/emadbaghi
وبسایت
www.emadbaghi.com

نوشته شده توسط
عمادالدین باقی
دیدن همه یادداشت ها
گذاشتن پاسخ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

In order to use the Instagram feature, please install and activate Meks Instagram Widget plugin .

نوشته شده توسط عمادالدین باقی