• بگرد
  • بازیابی گذرواژه

استادیوم سحر آزادی

چهل سال است استادیومی را به نام آزادی می خوانیم که هیچ نسبتی میان اسم و مسمی نیست. با توجه به اینکه چهل سال است یک حق طبیعی که پیش از آن وجود داشت چنان به ناحق و برخلاف عقل و شرع و حقوق بشر دریغ شده که دختری جانش در این راه رفته و زنانی به زندان رفته اند، گمان می کنم بهتر است زین پس آن را استادیوم”سحر” یا جمع آنها”سحر آزادی” بنامیم که اسمی نمادین و پرمعنا خواهد شد.
تجربه های گذشته درباره دیگران به وجدان عمومی اجازه نمی دهد اظهارات پدر #سحرخدایاری را بپذیرند و برفرض درستی آن هم این واقعیت را تغییر نمی دهد که دختری به جرم رفتن به استادیوم بازداشت شده و گوشی تلفنی که #حریمخصوصی شهروندان است تصرف شده و وقتی برای بازپس گرفتنش مراجعه می کند اعصاب و روانش را بهم می ریزند.
متولیان کشور گویی در خواب مستی آور احساس قدرتمندی اند. متوجه نیستند فضای فشار اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، روان همه را پریشان و شرایط را انفجاری کرده و طعمه هایی برای در کمین نشستگان مهیا ساخته است. بیدار شوید که فردا دیر است.
۱۱ -سپتامبر۲۰۱۹
کانال گفتارهای باقی
https://t.me/emadbaghi

پست بعدی در کانال تلگرام

ابتکار جالب نشریه” فراتر” در کرمان در پی یادداشت کوتاه نگارنده برای شادوران سحر خدایاری و پیشنهادش درباره نامگذاری استادیوم آزادی یک حرکت عملی و فراتر از حرف بود ولی شنیده شده است که این نشریه در پی انتشار، بخاطر تیتر و عکس صفحه اول خود تحت فشار قرار گرفته است.
۱۵-سپتامبر- ۲۰۱۹
کانال گفتارهای باقی
https://t.me/emadbaghi

نوشته شده توسط
عمادالدین باقی
دیدن همه یادداشت ها
گذاشتن پاسخ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

In order to use the Instagram feature, please install and activate Meks Instagram Widget plugin .

نوشته شده توسط عمادالدین باقی