• بگرد
  • بازیابی گذرواژه

📢 توضیحات رسمی درباره ویدئوی بازداشت یک زن در سد لتیان

✔️ خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضاییه درباره ویدئوی بازداشت یک زن که در شبکه های اجتماعی منتشر شده ( و نگارنده هم در صفحات خود منتشر کرده بود) توضیحاتی ارائه داد.
هرچند در جو بی اعتمادی ناشی از عملکرد نهادهای حکومتی و موارد عدیده ای از گزارشات معکوس وخلاف واقع (که ماجرای زهرا کاظمی، ستار بهشتی ومازیار ابراهیمی فقط چندنمونه از آنهاست) تایید چنین گزارشی از سوی مراجع مستقل بر اعتبار آن می افزود اما به عنوان وظیفه حرفه‌ای و اخلاقی و بدون هیچگونه قضاوتی در مورد توضیحات ارائه شده، برخود فرض دانستم که توضیحات رسمی در این زمینه نیز بازنشر شود تا حقی از هیچ طرف ضایع نگردد.
یکی از برکات فضای مجازی اینست که افکار عمومی در جریان بسیاری از اتفاقات قرار می‌گیرند و دستگاههای مربوطه موظف به توضیح می شوند و به این وسیله فرهنگ پاسخگویی هم تقویت شده ونهادهای نظارتی ناگزیر از سخت گیری بیشتر می گردند.
با توجه به بی اعتمادی های موجود، مشارکت دادن نهادها و‌ کنشگران مدنی در بررسی وگزارش صحت وسقم وقایع می تواند در جهت اعتماد سازی موثر باشد.
در پایان، این انتقاد و پرسش همچنان پابرجاست که چرا پلیس وقوه قضاییه در این مورد و موارد فراوان مشابه، خود را موظف نمی دانند که بیدرنگ و بهنگام، مبادرت به ارائه توضیحات منطقی و اقناعی برای افکار عمومی کرده و با تاخیر زیاد و انفعال وبدون بکارگیری روشهای اعتمادبخش که گزارش رسمی را پذیرفتنی تر نماید اقدام می کنند؟
برای مطالعه توضیحات خبرگزاری میزان از لینک زیر استفاده کنید:
www.mizan.news/4259866/

نوشته شده توسط
عمادالدین باقی
دیدن همه یادداشت ها
گذاشتن پاسخ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

In order to use the Instagram feature, please install and activate Meks Instagram Widget plugin .

نوشته شده توسط عمادالدین باقی