• بگرد
  • بازیابی گذرواژه

️بازی های گمراه کننده حکومت و مخالفانش با اعداد

  • #عمادالدین_باقی✍️عده ای رای دادن مردم را در هر انتخاباتی رای به نظام  معنا کرده و مصادره می کنند در حالی که بسیاری از افراد با تفکر و استدلال کاملا متفاوتی رای می دهند و اساسا رای شان به یک نامزد در برابر نامزد مدافع وضع موجود، یک رای اعتراضی و یا بخاطر مصالح ایران است. همین جمله “رای شما رای به نظام است” یکی ازدلایل فراری دادن برخی از مردم از صندوق رای شده است.(1)
    و چقدر شباهت وجود دارد میان بخشی از اپوزیسیون با این افراد در جمهوری اسلامی، زیرا آنها نیز هر “رای ندادن”ی را مصادره به مطلوب کرده و رای به خود قلمداد می کنند در حالی که در پیرامون خود افراد زیادی از تحریم کنندگان را می بینیم که به همان اندازه که با جمهوری اسلامی مخالفند با این اپوزیسیون (به ویژه با رسانه ها و موسسات مواجب بگیر اسراییل و سعودی) هم مخالفند.
    این دست از مخالفان حکومت، در درصد گیری نیز رویایی عمل می کنند و وقتی که در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری جمعه۸ تیر حکومت اعلام می نماید ۴۰ درصد مشارکت کرده اند(2) آنها نتیجه می گیرند که ۶۰ درصد مردم با رای ندادن خود اعلام کرده اند انتخابات و نظام را قبول ندارند و موافق ما هستند.
    اینان در حالی که یکسره می گفتند حکومت امارسازی می کند و اگر ۴۰درصد هم مشارکت کنند حکومت آن را ۵۰ و ۶۰ در صد اعلام می نماید، توضیح نمی دهند که چرا حکومت با وجود آبروریزی نرخ پایین مشارکت اما اعلام می کند در تهران فقط ۸درصد در دوره دوم انتخابات مجلس یا ۳۹ درصد در دور اول انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده اند؟ آیا این واقعیت در تضاد با آن ادعاهای مخالفان نیست؟
    افزون بر این، چرا ۶۰ درصد دیگر را به سبد خودشان می ریزند؟ از آن تلویزیون های فارسی زبان برون‌ مرزی که ماموریت ویران کردن ایران را دارند انتظاری جز این نیست اما در چندین نوشتار از افرادی که انتظار این مغالطه ها از آنان نمی رود نیز چنین محاسباتی دیده شد. این ادعا مبتنی بر یک فرض باطل است و آن اینکه ۱۰۰ درصد مردم در رای گیری شرکت می کنند و با کسر ۴۰درصد، ۶۰ درصد دیگر جزو مخالفان شمرده می شوند در حالی که در تاریخ کشورهای دموکراتیک هم نرخ مشارکت صددرصدی وجود ندارد. نُرم مشارکت ۵۰-۷۵ است و در حدود ۲۰ تا۲۵ درصدمردم در دنیا در انتخابات شرکت نمی کنند و نسبت به موضوع بی تفاوت هستند و یا عذرهای دیگری دارند و رفتار آنها هیچ معنای سیاسی ندارد.
    در برخی از کشورهای اروپایی هم نرخ مشارکت در انتخایات ۳۸ تا۴۵ درصد بوده ولی آیا دیده اید که آن را از آمار جمعیت کسر کرده و بقیه را برانداز قلمداد کنند؟
    بنابراین اگر گفته شود ۴۰ درصد جمعیت مشارکت کرده و ۳۰ – یا حداکثر۴۰- درصد دیگر ( اعم از ناامید و اصلاح طلب رادیکال تا برانداز) مخالف مشارکت بوده اند منطقی تر است.
    تا جمهوری اسلامی و مخالفانش دست از این خود فریبی ها و عوامفریبی ها و مصادره به مطلوب ها برندارند و مردم‌ گوش خود را به رسانه های آنها نبندند یا با آنها نقادانه برخورد نکنند، ایران نمی تواند راه اعتدال، آسیب شناسی و توسعه را بپیماید.
  • 📡 کانال گفتارهای باقی https://t.me/emadbaghi
    وبسایت www.emadbaghi.comاینستاگرام https://instagram.com/emadeddinbaghi
    فیس بوک https://facebook.com/Emadbaqi
  • 1- از پیامک هوشمندانه وزارت کشور (ستاد جلیلی) به تمام‌‌گوشی ها در سراسر کشور که رای ها را رای به جمهوری اسلامی نامید هم نباید غافل شد
  • انصافاً حرکت هوشمندانه ای بود برای تقویت انصراف مردم از رای دادن، تاکتیک هوشمندانه و به نظر من موفق و تاثیرگذار برای مرددها
  • (2) طبق اعلام وزارت کشورمیزان مشارکت: حدود ۴۰ درصد

    کل آرای شمارش‌شده: ۲۴.۵۳۵.۱۸۵ رأی

    مسعود پزشکیان: ۱۰.۴۱۵.۱۹۱ رأی

    سعید جلیلی:  ۹.۴۷۳.۲۹۸ رأی

    محمدباقر قالیباف:  ۳.۳۸۳.۳۴۰ رأی

    مصطفی پورمحمدی: ۲۰۶.۳۹۷ رأی

  • چند نمونه از انسان های شریف و فهیم که مغالطه ۴۰-۶۰را مطرح کرده اند . هرچنددایران اینل و صدای امریکا هم وسیعا این مغالطه را با اهدافی متفاوت از این نیکخواهان مطرح کردند.
نوشته شده توسط
عمادالدین باقی
دیدن همه یادداشت ها
گذاشتن پاسخ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

In order to use the Instagram feature, please install and activate Meks Instagram Widget plugin .

نوشته شده توسط عمادالدین باقی