• بگرد
  • بازیابی گذرواژه

♦️اعدام ناحق با نتیجه معکوس!

✍️ جرم محسن شکاری برفرض احراز، طبق ماده ۶۱۴ ق.م.ا اصلاحی ۱۳۹۹/۰۲/۲۳حبس بود نه اعدام.
اعدام یک انسان به‌‌جرم قمه‌کشی و راه بندان، عقوبت دارد.
گشاده دستی در صدور احکام محاربه که قطعا بسیاری از آنها با عقل و شرع هم منطبق نیست اگر با هدف ارعاب باشد اما نفرت درو‌ می کند. راه حل در تحبیب قلوب است نه تنفیر قلوب.

#عمادالدین_باقی
#محسن_شکاری
#محاربه
#تحبیب_قلوب

کانال گفتارهای باقی
https://t.me/emadbaghi
وبسایت
emadbaghi.com

متن ماده ۶۱۴ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده)
[اصلاحی ۱۳۹۹/۰۲/۲۳]- هر کس عمداً به دیگری جرح یا ضربی وارد آورد که موجب نقصان یا شکستن یا از کار افتادن عضوی از اعضا یا منتهی به مرض دایمی یا فقدان یا نقص یکی از حواس یا منافع یا زوال عقل مجنی علیه گردد در مواردی که قصاص امکان نداشته باشد چنانچه اقدام وی موجب اخلال در نظم و صیانت و امنیت جامعه یا بیم تجری مرتکب یا دیگران گردد به حبس درجه شش محکوم خواهد شد و در صورت درخواست مجنی علیه مرتکب به پرداخت دیه نیز محکوم می‌شود.
تبصره – در صورتی که جرح وارده منتهی به ضایعات فوق نشود و آلت جرح اسلحه یا چاقو و امثال آن باشد مرتکب به سه ماه تا یک سال حبس محکوم خواهد شد.

(این یادداشت بلافاصله پس از انتشار خبر در 9 دسامبر در کانال تلگرام، اینستاگرام و توییتر و فیس بوک عمادالدین باقی منتشر شد)

***********

روزنامه اعتماد شماره 5372  شنبه ۱۹ آذر۱۴۰۱ در فراز آغازین از مقاله « كدام محاربه؟ كدام محارب؟ » نوشت: انتشار خبر اعدام «محسن شكاري» جوان 23ساله‌اي كه در روزهاي ابتدايي رخدادهاي اخير دستگير شده بود، جامعه را در بهت و حيرت فرو برد. بسياري از ايرانيان در ابتداي انتشار اين خبر، با شك و ترديد با صحت آن برخورد كردند ‌اما تاييد خبر توسط مركز رسانه‌اي دستگاه قضا بهت حاكي از اجراي اين حكم و البته ابهامات درباره روند منجر به اجراي اعدام اين حكم را عميق‌تر كرد. اصلي‌ترين ابهامات قضايي و حقوقي در اين باره مواردي است كه در توييت «عمادالدين باقي» نوشته شد. اينكه جرم محسن شكاري بر فرض احراز، طبق ماده ۶۱۴ قانون مجازات اسلامي اصلاحي بيست‌و‌سوم ارديبهشت سال 1399 حبس بود نه اعدام. انتقاد باقي از «گشاده‌دستي در صدور احكام محاربه كه چه بسا با عقل و شرع هم‌ مغايرت دارد» صدايي است كه از ديگر حقوقدانان، وكلا و كارشناسان قضايي نيز شنيده مي‌شود.

https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/194635/

سایت انصاف نیوز به نقل از کانال تلگرام این نوشته را بازتاب داد

دو یادداشت از عماد الدین باقی

 

نوشته شده توسط
عمادالدین باقی
دیدن همه یادداشت ها
گذاشتن پاسخ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

In order to use the Instagram feature, please install and activate Meks Instagram Widget plugin .

نوشته شده توسط عمادالدین باقی