• بگرد
  • بازیابی گذرواژه

نامه سرگشاده، دردمندانه و مهم دکتر حمید قره حسنلو درباره خود و همسرش

نامه سرگشاده، دردمندانه و مهم دکتر حمید قره حسنلو درباره خود و همسرش  در شرق آنلاین و روزنامه سازندگی چهارشنبه ۳مرداد۱۴۰۳ منتشر شد. امید است که مخاطب نامه نیز آن را بخواند و از این آزمون سربلند بیرون آید.

متذکر می شود که در شرق انلاین برخی عبارت ها حذف و در سازندگی کامل تر منتشر شده است. در اینجا عین نامه بدون کم و کاست می آید.

به نام الله

مکن تا توانی دل خلق ریش

و گر می‌کنی،می‌کنی بیخ خویش

اگر جاده‌ای بایدت مستقیم

ره پارسایان امید است و بیم

 

ریاست محترم قوه قضاییه

سلام علیکم ؛

از انجا که حضرت عالی در آغاز سکانداری عدلیه فراخوانی برای دریافت نظرات دیگران دادید و انتظار می‌رفت شنونده نظرات و تظلمات باشید و چند بار نامه‌های سربسته اینجانب بی‌پاسخ و بی‌حاصل ماند ناگزیر شدم این بار به صورت سرگشاده نامه زیر را تقدیم کنم تا بلکه در تاریخ ثبت شود و در وجدان عمومی به داوری گذاشته شود.

با عرض تسلیت شهادت اباعبدالله(ع) که باید الگوی آزادگی ما باشد به استحضار می رسانم، اینجانب دکتر حمید قره حسنلو، پزشک متخصص رادیولوژی هستم که در بحبوحه اعتراضات سال ۱۴۰۱ شهروندان، به اتفاق همسرم خانم فرزانه قره حسنلو در نیمه شب در منزل شخصی خود به ناحق دستگیر شدیم و در اقدامی شتابزده در یک دادگاه غیرمنصفانه به احکامی فرا قضایی محکوم شدیم و هم اکنون در حال حبس در تبعید در زندان های یزد و مشهد می‌باشیم.

با توجه به اینکه حکومت ما داعیه اسلامی بودن و عدالت علوی را داشته و جنابعالی مسندنشین عالی‌ترین مقام قضایی می‌باشید توجه شما را به موارد ذیل که در طی دستگیری، بازجویی، دادرسی و حبس ما، ناقض حقوق اساسی قانونی و شهروندی ما می‌باشند جلب می‌کنم :

۱. ورود مامورین لباس شخصی با زور به داخل منزل شخصی اینجانب بدون ارائه حکم و مجوز که از لحاظ قانونی مصداق تجاوز به حریم شخصی می‌باشد.

۲.آزار و ضرب و شتم از بدو ورود به منزل شخصی اینجانب در زمان انتقال به واجا ، قبل از بازجویی و در حین بازجویی که همانطورکه مستحضر هستید و در پرونده پزشکی ازجانب موجود است، باعث شکستگی‌های متعدد دنده، خونریزی ریوی، آسیب چشم و سایر آسیب‌ها شد و طی دو ماه بستری و ۵ مرحله جراحی درمان این آسیب‌ها روی بنده انجام شد و البته عوارض آن همچنان ادامه دارد.

۳.شکنجه روحی_روانی خانواده خصوصاً دخترم که در آن زمان تنها ۱۳ سال داشت و مامورین هنگام دستگیری بنده را دست و چشم بسته جلوی دخترم روی زمین خوابانده، ضربات متعددی وارد کرده در نهایت یکی از ماموران کاردی روی گردن اینجانب گذاشته و گفت: الان سرت را می‌برم ! فشار روحی _روانی این عمل قابل تجسم نبوده، از اعمال زشتی است که در حق ما اعمال گردید.

۴.بردن مقدار قابل توجهی پول نقد توسط مامورین هنگام دستگیری بدون صورتجلسه کردن.

۵.اجبار به اقرارهای کاذب با تهدید به آسیب اعضای خانواده.

۶. دادرسی دادگاه اولیه به طور غیر علنی بدون داشتن وکیل تعیینی و با قاضی ای که قبل از تشکیل دادگاه مجرم بودن ما را صادر کرده بود .

در تمام نظامهای قضایی و البته در قانون اساسی جمهوری اسلامی ، اصل بر برائت متهم است و باید مجرم بودن با ارائه مستندات غیر قابل انکار ثابت گردد ولی در دادگاه ما ، اصل بر مجرمیت ما بود، حتی موقعی که خلاف آن ثابت شد. طبق اعلام رسمی سخنگوی قوه قضاییه به تاریخ ۱۸/۰۸/۱۴۰۲ در سایت خبری میزان ، وابسته به قوه قضاییه ، بنده و همسرم خانم فرزانه قره حسنلو در کشته شدن ، ضرب و شتم و آسیب آقای عجمیان هیچ نقشی نداشته‌ایم و حتی به طلبه مجروح آقای یاسر اسماعیلی امداد و کمک رسانی داشته‌ایم (که البته خود ایشان نیز اذعان داشته‌اند و در پرونده درج می‌باشد).

لازم به ذکر است که در حین دادرسی هیچگونه مستندات و مدارکی دال بر احراز جرم‌های انتسابی ذکر شده در کیفرخواست ارائه نشد. ظاهراً علم قاضی در این دادگاه از هرگونه مستندات و مدارک او را بی‌نیاز می‌کند در صورتی که خداوند کریم در قرآن مجید در آیه شریفه ۳۶ سوره یونس می‌فرمایند :

وَ ما يَتَّبِعُ أَكْثَرُهُمْ إِلَّا ظَنًّا إِنَّ الظَّنَّ لا يُغْنِي مِنَ الْحَقِّ شَيْئاً إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِما يَفْعَلُونَ

و بیشتر آنها از گمان پیروی می‌کنند درستی که گمان هرگز از حق بی‌نیاز نمی‌گرداند به راستی که خدا بدانچه انجام می‌دهند آگاه است

قاضی در حین دفاعیات نه تنها بی‌طرف و خواهان روشن شدن حقیقت نبود و به دفعات به بنده و همسرم حمله نمودند بلکه اصلاً به دفاعیات ما توجه نداشته گاهاً با تلفن موبایل خود مشغول بودند و یا روزنامه مطالعه می‌کردند و در مرحله رسیدگی بعد از نقض رای در دیوان عالی کشور ، در حین دفاعیات وکیل بنده جلسه را ترک کردند که به اعتراض وکیل دال بر اینکه در حال دفاع می‌باشند اینگونه جواب دادند : ((منشی آن را ثبت می‌کند و بعداً آن را مطالعه می‌کنم ))

۷. حکم‌های ناعادلانه صادر شده برای بنده و همسرم به ترتیب ۱۵ سال تبعید در زندان یزد و ۵ سال تبعید در زندان مشهد می‌باشد که حدود ۱۰۰۰ کیلومتر از یکدیگر و از محل زندگی فرزندان مان فاصله دارد. صدور چنین حکمی حتی برای کسانی که جرمی مرتکب شده‌اند دور از اصول انسانی، اخلاقی و اسلامی بوده ، در تاریخ دادگاه‌های کم سابقه است. در تمام دنیا اصل و هدف احکام صادره اصلاح جرم و مجرم و بازگشت به جامعه است ولی به نظر می‌رسد که این احکام صادره جهت انتقام ، نابودی و از بین بردن کانون خانواده می‌باشد و این در حالی است که بنده و همسرم به اذعان خود قوه محترم قضاییه نه تنها هیچگونه عمل مجرمانه‌ای انجام نداده‌ایم بلکه امداد و کمک رسانی هم داشته‌ایم.

با بررسی سوابق بنده و همسرم خانم فرزانه قره حسنلو پی خواهید برد که کاری جز خدمت و اعمال انسان دوستانه برای هموطنان خود انجام نداده‌ایم زیرا با این باور و توصیه حضرت مولانا زندگی کرده‌ایم که :

در این خاک ، در این مزرع ، دل پاک

به جز مهر، به جز عشق ،دگر بذر نکارید

۸. در حین حبس، همسرم مورد عمل جراحی قرار گرفت و پزشک معالج معتمد خود سازمان برای ایشان مرخصی استعلاجی در منزل را ضروری تشخیص دادند که به تایید پزشکی قانونی نیز رسید ولی متاسفانه حق استفاده از مرخصی که از حقوق بدیهی زندانیان است از همسر بنده سلب گردید و اجازه مرخصی داده نشد.

ریاست محترم قوه قضاییه؛

چنین بی‌عدالتی‌هایی در نظامی که باید داعیه دار پیروی از اسلام و حضرت علی علیه السلام باشد باعث بدبینی و اعراض جوانان و جامعه جهانی از اسلام و دین می‌شود که باید از آن اجتناب کنیم تا مبادا رفتار و اعمال ما باعث بدبینی نسل‌های آینده نسبت به دین و معنویات شود.

شایسته است که همگی ما با ((پندار نیک ، گفتار نیک و کردار نیک)) و رفتار مبتنی بر تقوی باعث تعالی و ارتقاء معنوی و فرهنگی جامعه ایرانی شده در این دوران که کینه و نفرت و دشمنی و عداوت در سطح جهان در حال افزایش و اصول اخلاقی در حال افول است ، باعث ایجاد مهر و محبت و عشق شده الگویی برای جهانیان ارائه کنیم و به جای فریادهای ((مرگ بر…..)) ((لعن بر….)) با الفاظ زیبایی چون ((درود بر…. ))و ((سلام بر….)) باعث گسترش جو صلح و دوستی در سرتاسر جهان شویم.

اینجانب حمید قره حسنلو و همسرم خانم فرزانه قره حسنلو طبق ماده ۴۲۷ قانون دادرسی کیفری خواستار اعاده دادرسی در دادگاهی علنی و صالح با حضور ناظرین و کارشناسان بی‌طرف و بی‌غرض و با حضور هیئت منصفه می‌باشیم.

چنانچه ارائه مستندات و دلایل مجرم بودن ما ثابت شد اشد مجازات متناسب با جرم اعمال گردد ولی در صورت بی‌گناه بودن، تخلفات صورت گرفته در دادرسی، بررسی و اصلاح گشته، جبران مافات شود.

امید است که با عدالت و درست کرداری خود در تاریخ نام نیکی به یادگار بگذاریم .

خدمتگزار ایران و ایرانیان

حمید قره حسنلو

روزعاشورای حسینی(ع) ۲۶ تیرماه۱۴۰۳

لینک شرق

https://www.sharghdaily.com/fa/tiny/news-937854

 

تعدادی از کامنت های کانال تلگرام

ظM,kamal:
چه می‌شود گفت جز اینکه انا لله و انا الیه راجعون…. .!!

 

بیچاره پزشکیان…
با این اوضاع اسفناک مملکت و این به اصطلاح عدلیه، چه میخواد بکنه…!!!

M3:
اولا همه میدانند که ایشون به اتفاق همسرش در آن مکان صرفا برای کمک به مجروح حاضر بودند ..دوما تظلم پیشکش دیروز خانم فرزانه حسنلو را به بهداری زندان بردند پزشک حکومتی با فحاشی و کلمات بسیار رکیک ایشان را معالجه نکرده و زندان برگشت داده شده ..البته از این حکومت جبار غیر از این انتظاری نیست

Hamid.n:
بفرض ایشان قاتل باشد. چرا باید کتکش بزنند و دنده هایش را بشکنند و روی زمین درازش کنند و دستبند بزنند؟
اصلا موضوع این فرد خاص نیست. دادستان باید شخصا و راسا برای این مامورانی که بعنوان ضابط چنین کاری کردند، پرونده تشکیل دهد.

سیدرضا:
دردمندانه انزمانی باید فهم میشد که برپیکر بی جان جوانی بقصد کشت ضربه میزدند و کل می‌کشیدند نه الان که در بند قانون گرفتار شدندو اشک تمساح می‌ریزند اینان همانهایی هستند که اگر فرصت پیدا بکنندبرای شرافت و انسانیت معنای وارونه ای جعل میکنند

کاش آزاده بودیم

خود کرده را تدبیر نیست

Emad Baghi:
از مواضع و نوشته‌های قبلی شما بر نمی‌آمد که اینقدر بدون عاطفه و انصاف نظر بدهید و حرف‌های تبلیغاتی رسانه‌های خاصی را تکرار کنید چون این دو نه تنها هیچ ضربه‌ای به کسی نزده اند بلکه طبق گزارش رسمی مرکز رسانه قوه قضاییه به یکی از آسیب دیدگان کمک هم کرده اند

سیدرضا:
سلام و عرض ادب و احترام استاد

قصد جسارت نبود واقعیتی بود که در کلیپها دیده شد
اگر فرمایش شما صحیح باشد احتمالا قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران خیالاتی شده و بجای گناهکاران اطبای جان بر کف را محاکمه میکند

Emad Baghi:
سید بزرگوار در همان کلیپی که از تلویزیون هم پخش شد بعد از اینکه با وکلا آن را روی دور کند گذاشتیم به وضوح معلوم شد که دکتر قره حسنلو دست دو نفر را که قصد پرتاب شیئی را داشتند گرفته و ممانعت کرده، صحنه اسکن شده و به شعبه مربوط در دیوان تسلیم شد. در قوه قضاییه حکم اعدام را به ۱۵ سال تقلیل دادند. در جوی که رسانه‌های حکومتی درست کردند و دروغ‌هایی که پراکندند اگر حکم جز این ۱۵ سال می‌دادند بلوا می‌شد به عبارتی گاهی رسانه‌های حکومتی با تبلیغات و دروغ‌های خود هم حکومت و هم خودشان را گرفتار می‌کنند و هم موجب تحمیل هزینه به جامعه می‌شوند. با اطلاع از جزییات پرونده با قاطعیت می‌گویم که هیچ جرمی از سوی این زن و شوهر واقع نشده است.

سیدرضا:
استاد صادقانه عرض میکنم ای کاش همینگونه باشد که می‌فرمایید. چرا که افکار عمومی بادیدن این فجایع آنهم از افرادی که دارای مدارج عالی تحصیلی هستند عمیقأ رنجیده خاطر میشود

خواسته قلبی حقیراین است که فرمایش شما حقیقت داشته باشد ومابقی موضوعات کذب و شایعه …

mohsen محسن وزیری:
انقدرگرم است
بازارمکافات عمل
چشم اگربینا بود
هرروز روزمحشراست
خدا نمی گذرد ازانهاییکه برای خوشایند شماها واون بالادستی ها چنین حکم های ناحق شرم اوری ب بی گناهان میدهند

سیدرضا:
آنهاییکه بخدا ایمان دارند دست به اینچنین جنایت‌هایی آلوده نمی‌کنند نمیشود مرتکب جنایت شدو سربزنگاه دیگران را مقصر دانست ترمینولوژی شما ایراد دارد یا بنده ؟!
این آدم مرتکب جنایت شده است اونوقت بنده را محکوم میکنید جالبه

جناب وزیری عزیز
از نگاه شما آیا بسیجی که با آن کیفیت از جنایت کشته شد آیا حقوق بشر به آن اطلاق میشود یا نمیشود ؟!

نکند تصور میکنید دیگران حقوقی ندارند و صرفا افرادیکه مدنظرشماست محق هستند ؟!
آیا آن جوانی که در وسط خیابان تیکه تیکه شد پدر و مادری داشت یانداشت؟!

انصاف خیلی خوبه

امیرحسین:
اتفاقات حین شورش 401 و مخصوصا قتل فجیع امثال عجمیان و علی وردی،
نشون داد که چنانچه حکومت فعلی عوض بشه، مخالفین حاکمیت، به صغیر و کبیر مذهبی ها رحم نخواهند کرد

M3:
من دقیقا از همین میترسم ..؟..خشم انباشته با این سرکوب وحشتناک حکومت …چنان خونریزی راه می‌افتد باور نکردنی ..هرچی طول عمر این حکومت زیادتر بشه انعکاس خشم مردم بیشتر میشه ..متاسفانه رفتار مسئولین با دنیا طوری بوده که هیچ کجائی ندارند که پناه ببرند ..همان که آقای خمینی پیش بینی کرده..روز یوم الله..

نوشته شده توسط
عمادالدین باقی
دیدن همه یادداشت ها
گذاشتن پاسخ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

In order to use the Instagram feature, please install and activate Meks Instagram Widget plugin .

نوشته شده توسط عمادالدین باقی