عمادالدين باقي:
فرافكني مشكلات موجود به رسانهها ترشحات ذهنهاي متوهم است
تهران- خبرگزاري كار ايران تاريخ :29/11/1385
يك فعال مسايل حقوق بشري گفت: به جاي توجه به ترشحات ذهنهاي متوهمي كه گمان ميكنند عدهاي به دنبال كميتهسازي عليه نظام هستند، بايد به مسايل اساسي انساني توجه داشت.
عمادالدين باقي در گفتوگو با خبرنگار “ايلنا”، در مورد فرافكني برخي منتسبان به جرياني خاص در كشور در خصوص بازگشت كميتهاي براي استحاله نظام و همكاري برخي رسانههاي داخلي با اين كميته، گفت: در كشور ما حتي حداقل فعاليتهاي مطبوعاتي هم كه از حالت خودسانسوي خارج شود، تحمل نميشود و عدهاي با فرافكني و طرح برخي موضوعات، همين مقدار فعاليتهاي مطبوعاتي را نيز در هالهاي از شبهه و ناامني قرار ميدهند.
وي افزود: براي بنده كه با يك سلسله مسايل و مشكلات ملموس، واقعي، عيني، جدي، انساني و حقوق بشري از جمله موضوعاتي كه در خصوص برخي زندانيان و عدم دسترسي آنها به وكيل -جداي از اتهامات آنها- ميگذرد و نيز با توجه به اينكه با برخي موضوعات ديگر نظير برخي اعدامهاي انجامشده در ماه حرام (محرم) -در حالي كه مطابق موازين شرعي و مذهبي نبايد اين اقدامات انجام شود- و عدم دريافت حقوق در طول يك سال اخير از سوي برخي اعضاي سنديكاي شركت اتوبوسراني(كه خانواده برخي از آنها كه اساسا طبقه محرومي هستند به دليل شرايط پيش آمده از هم پاشيده يا در معرض ازهم پاشيده شدن هستند) و برخي مسايل و مشكلات ديگر سر و كار دارم، به طور طبيعي اينگونه فرافكنيها اهميتي ندارد.
باقي تصريح كرد: اين فرافكنيها تراويده ذهن متوهم كساني است كه يكسري اخبار و اطلاعات راست و دروغ را درهم ميريزند و آسمان و ريسمان را به هم ميبافند و در ذهنشان به كميتهسازي عليه نظام ميپردازند.
اين فعال مسايل حقوق بشري تأكيد كرد: همه كساني كه در خصوص موضوعات انساني و حقوق بشري حساسيت دارند و پيگير اين مسايل هستند، به جاي توجه به اين مسايل كه زائده ذهنهاي متوهم يك عده افراد خاص است، در مسايل حقوق اساسي و حقوق بشري متمركز شوند.
به نام خدا
برادر گرامی جناب آقای تاج زاده با سلام
نظر به افزایش محدودیت ها و موانع بر سر راه آزادی بیان، اظهار نظر و انتقاد در باب مسائل مختلف مبتلا به جامعه و مخصوصا گسترش جو سختگیری در دانشگاهها و تسریع روند انحلال تشکل های دانشجویی اینجانب و جمعی از دوستانم بر آن شدیم تا با تاکید بیشتر بر مسائل تئوریک و تلاش جهت انسجام مبانی فکری دانشجویان در دانشگاه شیراز( دانشکده ی حقوق و علوم سیاسی) اقدام به انتشار نشریه ی دانشجویی «متن» نماییم و در هر شماره با تاکید بر یکی از مفاهیم مهم علم سیاست و حقوق به حد بضاعت و توانایی خودمان به تنویر افکار و ایجاد فضای بحث و اندیشه ورزیدن در سطح دانشگاه دامن بزنیم. شماره ی اخیر نشریه را ویژه ی مفهوم مشروعیت قرار داده ایم و در طی اقتراحی از جمعی از صاحبنظران، فعالین سیاسی، مذهبی و اساتید دانشگاه سوالاتی چند در باب مفهوم مشروعیت طرح کرده ایم.در این راستا از حضرتعالی تقاضا داریم تا لطف نموده و در حد امکان بدین سوالات پاسخ خود را مبذول بفرمایید.
.1 کارویژه ی مشروعیت در نظام سیاسی چیست؟
.2 دموکراتیک بودن نظام سیاسی چه نسبتی با مشروعیت آن نظام سیاسی دارد؟
.3 چه نسبتی میان کارامدی نظام سیاسی در تامین امنیت، رفاه و حوائج ضروری مردم با مشروعیت نظام سیاسی برقرار است؟
.4 چه نسبتی میان دینی بودن حکومت و مشروعیت آن برقرار است؟
.5ضایت مردم چه نسبتی با دو امر مشروعیت نظام جمهوری اسلامی ایران و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی ایران دارد؟
لطفا پاسخ های خود را به وبلاگ یا ایمیل اینجانب ارسال فرمایید.
با عرض تشکر و سپاس از حضرتعالی
حمدالله نامجو مدیر مسئول نشریه ی دانشجویی متن
سلام
ساده و روان همچون تمام ایرانیان می خواهم به شما
دوست عزیز بگویم. مدت هاست که کیمیای انسانیت، اخلاق
عدالت و هر آن چه که به یک جامعه ی بشری مربوط است
در سرزمین دلیران گم شده.
شما از اعدام شدگان می گویید و من و فریاد بی صدای
اندیشه ی آزاد مردمان اهل عمل از زندانیان سیاسی
می گوید.
آری باید آنان را در یابیم.
به امید حاکمیت بدون دین . نه ضد دین بلکه
دین در مسند شرع باشد و مسند عرف را طبق بزرگان
تشیعه به اهل عرف بسبپرد.
سر فراز باد ایران آزاد و ایرانی آزاد اندیش اهل
عمل.