• بگرد
  • بازیابی گذرواژه

اخبار و شادباش های انتخاباتی نیمه شب

✍️در جستجوی صندوق، جاهایی که شلوغ و صف بود حضور پیدا نکردم. به یاد سال های تدریس در دهه۶۰ و۷۰ در دانشگاه خوارزمی در خیابان مفتح، امروز(جمعه۱۵تیر) با همسرم به آنجا رفتیم، هم خلوت بود و هم دیداری نوستالژیک با دانشگاه تربیت معلم سابق. نیازی به گفتن نیست که هرکس نگران حقوق بشر و شهر‌وند باشد، کدام نامزد را ترجیح می دهد.

عصر جمعه۱۵تیر۱۴۳۰

📡 کانال گفتارهای باقی

https://t.me/emadbaghi

✍️ نیم ساعت پیش( حدود ۲و۱۰ دقیقه بامداد) یاسر جبراییلی از ستاد جلیلی، در اینستاگرامش پیروزی پزشکیان را تبریک‌ گفت و توصیه کرد از سیاست های خانمانسوز نئولیبرالی دوری کند.بروید بخوابید. خواب تان گوارا و شیرین باد

📡 کانال گفتارهای باقی
https://t.me/emadbaghi

✍️ به مردم شریف ایران و به دکتر پزشکیان، پیروزی در دور کردن مدافعان حجاب اجباری، فیلترینگ و جنگ طلبی از یک قوه را تبریک می گویم اما باید به دکتر @jzarif تبریک ویژه گفت که با کنار گذاشتن تنزه طلبی با تمام قوا به میدان آمد. دیپلمات ها غالبا محافظه کارند اما ظریف نشان داد نه فقط یک دیپلمات ماهر در تراز بین المللی که یک کنشکر مدنی برجسته نیز هست.

📡 کانال گفتارهای باقی
https://t.me/emadbaghi
ساعت ۳بامداد شنبه۱۶تیر۱۴۰۳

مصطفی نظری:
درود بر محمدجواد ظریف

پارسا:
آقای باقی خیلی برای من جالبه که بدونم شما جداً فکر می‌کنید آقای پزشکیان قادر به ارمغان آوریِ آزادی اکادمیک، حجاب اختیاری، رفع فیلترینگ شبکه‌های مجازی، برقراری ارتباط مسالمت آمیز و کاهش فقر مطلق هست؟

Mm2 Mm2:
خاتمی که خاتمی بود، نتونست کاری پیش ببره………اینکه دیگه ……

Hamid.n:
آقای باقی واقعا متوجه هستم که شما اطلاعات عمیق از فیلترینگ و اقدامات اذری جهرمی و… ندارید و صرفا از روی فضای عمومی این حرفها را میزنید.
منتها خیر، مدافعان فیلترینگ دور نشدند. حتی زیرساخت های اجرای فیلترینگ، در دوره ی همین محمد جواد آقا شکل گرفت. بگذریم که از سال 96 معاون اول دولت، نامه زد در زمینه ی عدم استفاده ی ادارات و نهادهای دولتی و عمومی از پیامرسانهای داخلی و…
حتی در دوره ی آقای جهرمی کار به جایی رسید که چند مجموعه با هم پیام دادند که ما مخالف فیلترینگ اینستاگرام هستیم، و میدانستند که ممکن است بار آن را روی دوش آنها بیاندازند.
مطالب بسیار است. اما این ادعاهایی که در متنان آوردید، یقینا دقیق نیست. شما هم وقت و تخصص ندارید تا به آن رسیدگی کنید.
راستی یادمان نرفته آقای جهرمی در مورد هک بچه های جمعیت امام علی هیچ کاری نکرد.
حداقل اش اینست که دولت میگوید فیلترینگ دست من نیست.
در مورد حجاب اجباری هم که ، برادر من خود آقای پزشکیان معترف است به این اقدامات. شاید بگوییم که تغییر کرده ، شاید. البته هنوز نمیگوید پشیمان است.

اما همه اینها به کنار من از شما در مورد داماد ایشان میپرسم . که در برخی از پرونده ها اسم ایشان آمده است. حالا که ایشان انتخاب شدند. لابد دست شما برای پرسشگری باز تر است.
من شما را عماد باقی جمعیت دفاع و ناشر و علاقه مند به مرحوم منتظری میخواهم. نه پوستر چسبان این و آن.

Emad Baghi:
ما به عنوان فعالان مدنی و حقوق بشری مطالبه‌گریم و باید مطالبه‌گری مان را تشدید کنیم با این تفاوت که رقبای او به مطالبه‌گری اعتنایی نمی‌کردند و امیدواریم در دولت ایشان به این مطالبات توجه کنند چون در انتخابات وعده داده اند و این وعده ها در حکم‌ میثاق با رای دهندگان است و اگر به آن عمل نکنند مصداق این کلام خواهند شد: فَبِمَا نَقْضِهِمْ مِيثَاقَهُمْ لَعَنَّاهُمْ وَجَعَلْنَا قُلُوبَهُمْ قَاسِيَةً( مائده/ ۱۳)

شیخی:
شخصا از پزشکیان هیچ چیزی نمی‌خواهم.
فقط آنکه در ستادش بماند و بیش فعال نباشد.
در انتصاباتش در رده های وزارت و استانداری و ….. کسانی را بگمارد که حداقل ده نفر احمق تر از آن مدیر پیدا بشود.

پارسا:
والا که ما از خدامونه ایشون بتونن این کارا رو بکنن
ولی من متوجه نیستم دقیقا با چه مکانیزمی می‌شه مطالبه گری کرد؟
من الان به عنوان یه دانشجوی ساده توی سطح دانشکده خودمون هم اعتراض می‌کنم فورا احضار می‌شم کمیته انضباطی.
به نظرم هیچ امکانی برای مطالبه گری از پایین به بالا نیست و صرفا باید امیدواریم باشیم ایشون از بالا تحت فشار قرار بگیرن و آدم خوبی باشن و زیر قول نزنن :)) که خب واقعا توی سیاست این بی‌معناست.

Emad Baghi:
با سلام و احترام. دوست عزیز آنچه در اینجا عرض کردم جنبه اطلاع رسانی در مورد یکی از خبرهای مهم جامعه دارد که میلیون‌ها نفر چشم انتظار آن هستند.
در مورد آقای جهرمی من در جریان جزئیات پرونده‌ قضایی تشکیل شده برای او در موضوع فیلترینگ و پهنای باند بودم که جزئیاتش را باید خود او و وکیلش بیان کند.
در مورد حجاب اجباری هم ویدیوی سال ۹۳ که چند روز پیش از آقای پزشکیان پخش شده بود دارای یک تقطیع ناجوانمردانه بود. کسانی که دیده بودند می‌گفتند که رخدادهای اول انقلاب را روایت کرده و بعد از آن اقرار کرده است که این اقدامات در آن زمان اشتباه بوده. ما نباید اجازه بدهیم حتی نسبت به دشمن مان چنین کارهای غیر اخلاقی صورت بگیرد. از طرفی در دوره جنبش مهسا او جزو تنها نمایندگانی بود که مواضع صریح و قاطعی در همراهی و همدردی با مردم و کشتن مهسا گرفت و من به عنوان کسی که دغدغه حقوق بشری دارد نمی‌توانم این موضوع را دست کم بگیرم‌
در مورد داماد ایشان هم هیچ اطلاعی ندارم. در جدال‌های انتخاباتی که همه دنبال مچ گیری هستند ندیدم مطلبی گفته شود، بگذریم که هر کسی مسئول کارهای خودش است.
در طول انتخابات در فته‌های گذشته هم کوشیدم در چهارچوب کنشگری حقوق بشری فقط در خصوص مشارکت و حواشی آن سخن بگویم و له علیه هیچ کاندیدایی سخنی نگفتم.
در عین حال اگر هر انتقادی نسبت به گفته‌ها و نوشته‌های بنده داشته باشید به دیده منت به روی چشم می‌گذارم و سپاسگزارتان خواهم بود.
Naser:
درود بر شرف دکتر ظریف و آذری جهرمی و دکتر طیب نیا
Emad Baghi:
دانشجویان در تمام سال‌های گذشته حتی در بدترین و سخت‌ترین شرایط هم در هر فرصتی مطالبه گری‌های موثر داشته‌اند چه در قالب تشکل‌ها و نشریات دانشجویی، چه در کلاس چه در همایش‌های با حضور مسئولان در دانشگاه و حتی در دیدار با رهبری نظام. البته بعضی از آنها هم به خاطر این کار تاوان دادند
پارسا:
والا اقای باقی اگر قرار باشه مثل دوران اقای روحانی باشه، دانشجوها مطالبه‌گری کردن از طریق مکانیزم‌هایی که شما گفتید(که البته همه‌شون تقریبا الان نابود شدند، مخصوصا تشکل‌ها) ولی هیچ نتیجه‌ای تقریبا نداشت و همونطور که می‌گید فقط تاوان پس دادند!
صرف مطالبه‌گری که به طور فی‌نفسه مهم نیست، مطالبه‌گری ای که منجر به نتیجه بشه مهمه! اگر اقای پزشکیان به وعده‌هاشون عمل نکنن، من چطور می‌تونم مطالبه‌گری داشته باشم؟ جدا چه مکانیزم‌هایی هست؟ الان فردا اگر من رفتم تو خیابون گشت ارشاد و توقیف ماشین باقی بود، فیلترینگ برداشته نشد، خصوصی سازی رانتی ادامه پیدا کرد، دانشجوها کمیته ای شدن و استادا اخراج و… من دقیقا به غیر از یه مطلب تو نشریه و یه سری شعار توی جلسات چیکار می‌تونم بکنم که واقعا موثر واقع بشم؟
s:
جناب آقای باقی درود بر شما ، بنده یک شخص معمولی هستم با کمترین سواد و اطلاعات از جهان سیاست و اون هم از نوع سیاست پنهان و زندگی در سایه ها… خلاصه شما قبلا در این نظام پست و مقامی داشتین یا اینکه مدرس دانشگاه بودین ؟ و اگر کتابی یا عملکردی دال بر مساله حقوق بشر و کنشگری مسائل انسانی و اندیشه سیاسی داشتین بنده رو در صورت صلاحدید از آن مطلع فرمائید که مایه افتخار است تا از ان بهره برده و بیاموزم . سپاس از شما
Hamid.n:
جناب باقی عزیز آن پرونده صرفا یک قسمت و یک تکه از پازل فیلترینگ و شبکه ملی اطلاعات بود. عرض من این بود که این آقای جهرمی خودش از چرخدنده های این مجموعه است. حالا در برخی از موارد اقدامات خوبی هم داشته، که اتفاقا موضوع پیامکهای ارزش افزوده از دستاوردهای ایشون بود .
سرتان را درد نمی آورم، صرفا استناد به یک گوشه از قضیه کمک به پنهان ماندن زوایای دیگر است. اکنون که سه سال از دوران او گذشته هزاران هزار اتفاق ریز و درشت افتاده که نشستن و خواندن آن جزئیات هم وقت گیر است و هم شاید برای همه جذاب نباشد.
در مورد داماد آقای پزشکیان، که ایشان توسط آقای جمشیدتقی زاده مدیرعامل “صندوق بازنشستگی کشور” در سال 97 بعنوان قائم مقام “شرکت ایرانگردی و جهانگردی” منصوب شدند. حتما بهتر میدانید که انتساب اطرافیان یک سیاستمدار که نایب رئیس مجلس هم هست، چقدر میتواند حساس باشد. و اتفاقا در برخی از رویه های مربوط به فسادمالی، اصل برائت تجویز نمیشود.
آن دوره که ایشان(حسن مجیدی) منصوب میشود. با زیان دهی شرکتها مواجه میشویم و البته حقوقهای نجومی و تقسیم سودها و…، منتها از آنجایی که در ایران ما هیچ چیز سرجایش نیست آخر سر نفهمیدیم این پرونده هایی که توسط رئیس بعدی عنوان شد به کجا رسید. همه هم میدانند که شستا و … یکی از معادن تقسیم منابع میان سیاستمداران و اهل قدرت است.
اتفاقا یکی از جلوه های حقوق بشری در یک انتخابات آزاد، موضوع مفاسد اقتصادی است. شاید این مفسده به اندازه ی پر ناخن شباهات پرونده های دیگر افراد نباشد ولیکن، ما بعنوان شهروندان مطالبه گر، حق و وظیفه داریم، سوال بپرسیم، مخصوصا از حامیان یک کاندیدا. (حالا درست است که خیلی صریح از پزشکیان حمایت نکردید)
.:
سلام بر جناب باقی.
احتمالا ویدئوهای مربوط به دوره دوم دولت روحانی را دیده‌اید که وزیر خارجه‌اش، در محافل خارجی درباره موضوعاتی نظیر حجاب و زندانیان عقیدتی‌سیاسی چه سخنانی بر زبان رانده‌اند؛ چطور می‌شود تحت عنوان فعال حقوق بشر و تحول‌خواه، سینه‌چاکِ سیاست‌مداری دروغگو(ماله‌کِش) بود؟! البته که بارِ اول‌تان نیست؛ چند سالی‌ست که شاهد افولِ شما هستیم.
Emad Baghi:
با سلام و تشکر. همانطور که اشاره کردید به خاطر رعایت ملاحظات حقوق بشری هیچگاه به طور مستقیم و با ذکر اسم له یا علیه نامزدی موضع نگرفتم اما همین که در مورد مشارکت تشویق کردم مسئولیتمان برای مطالبه‌گری سنگین‌تر است و امیدوارم شما هم از هر طریقی که می‌توانید همین نقدها و نظرات را بیان و منتقل کنید. بدون آن امیدی به تغییر نیست.
دوست عزیز من هیچوقت نه مسئولیتی در حکومت داشته و نه خواهم داشت که پاسخگوی عدم تحقق وعده ها باشم. آنچه بیان کردم هم امید و آرزوی ماست و برایش تلاش و مطالبه‌گری خواهم کرد.
بزرگوار ایشان چند سال است دیگر وزیر نیست و فقط در دانشگاه مشغول تدریس است
Fhakim:
متوجهم آقای باقی عزیز
منظورم این بود در مقام رسمی و وزیر کشور نمیتواند همچون کنش‌گر مدنی با رسانه های خارجی مصاحبه کند.
در جواب دوستی که گفته بودند چرا جوابهای صریحی در مصاحبه نداده‌اند.
Emad Baghi:
با سلام. بنده هیچگاه در طول حیات جمهوری اسلامی هیچ مسئولیتی نداشته و صرفاً در حوزه تحقیق و نگارش و معلمی فعالیت داشتم.
لیست کامل کتاب‌هایم در لینک زیر آمده که برخی از آنها مربوط به مباحث حقوق بشری است و به شرط حیات و توفیق چند کتاب دیگر هم در دست آماده سازی هستند
https://emadbaghi.com/%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d8%b1-%da%a9%d9%84%d9%85%d9%87-%d9%88-%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d8%b1-%d9%85%d8%ae%d8%a7%d8%b7%d8%a8-%d9%81%d9%87%d8%b1%d8%b3%d8%aa-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8/
دوست عزیز همان مقدار کاری که نوشته‌اید می‌توانید انجام دهید مانند نوشتن مطلب در نشریه، خودش کار بزرگی است.
در کل به نظرم باید در مورد ساز و کار فعالیت‌های دانشجویی و مدنی و مطالبه‌گری تدابیر جدید و کارسازتری اندیشید.
پارسا:
خوشحالم که صادقانه ازتون می‌شنوم که هیچ ساز و کاری برای مطالبه گری وجود نداره.
اگر می‌دونستم ساز و کاری هست و من بی‌اطلاعم از رای ندادنم پشیمون می‌شدم. :))
Fhakim:
مگر میشه ساز و کاری نباشه
الان چون ایشان گفتند باید فکر ساز و کار جدیدی بود یعنی هیچ راهی نیست؟
به نظر من که خیر اتفاقا می‌تواند محل بحث خوبی باشد برای یافتن.
همه راه ها از قبل مشخص نیست گاهی ما باید پیدا کنیم.
Emad Baghi:
منظورم این بود که سازوکارهای سنتی دیگر کارآمد نیست و باید روزآمد شود

✍️ باید به دکتر مقصود فراستخواه، دکتر جواد ظریف، دکتر محمد فاضلی، محمد قوچانی، علی اصغر شفیعیان، محمدرضا جلایی پور، اکبر منتجبی، محمد ترکمان، شمس الواعظین، دکتر بیژن عبدالکریمی، دکتر شیرزاد، حسین سلاح ورزی، رضا نصری، آذری جهرمی، دکتر شیرزاد، مهدی مجاهدی. مهدی غنی و بقیه ۱۵۰ امضا کننده بیانیه روزنه گشایی و بعد هم بیانیه راهگشایی نیز تبریک گفت که در فضای سرد و سنگین ناامیدی که تصور پیروزی نبود طعنه ها و دشنام ها را به جان خریدند و نشان دادند آنکه مقهور جو کاذب اقتدارگرایان داخل و خارج نیست پیروز می شود.
البته هر عاقلی می داند اقتدارگرایان داخلی چه کسانی هستند و اقتدارگرایان خارج چه کسانی! و آنقدر بدیهی است که لازم نیست نام بسیاری از اشخاص  مخالف این بیانیه نویسان را از آنها مستثنی کنیم.

📡 کانال گفتارهای باقی
https://t.me/emadbaghi

🌹🌹🌹️ ️قابل توجه آنانکه نگران شادی مردم پس از خبر پیروزی انتخاباتی شان هستند:
✔️اولا اگر یکشنبه اول محرم باشد ۸ روز پیش از تاسوعا و عاشورا است.
✔️ثانیا آیت الله سیستانی دوشنبه را اول محرم اعلام کرده اند.
✔️مراقب باشید مردم آزاری نکنید.
🌹🌹🌹🌹

ساعت۵صبح

📡 کانال گفتارهای باقی
https://t.me/emadbaghi

نوشته شده توسط
عمادالدین باقی
دیدن همه یادداشت ها
گذاشتن پاسخ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

In order to use the Instagram feature, please install and activate Meks Instagram Widget plugin .

نوشته شده توسط عمادالدین باقی