گفتگوی روزنامه شهروند باعمادالدین باقی درباره روحیه تعامل آیت الله منتظری،مواضع او نسبت به نیروهای چپ ومحافظه کار، الگوی حکومت،نقد آیت الل
گفتگوی روزنامه رسالت با عمادالدین باقی درباره اصلاح طلبی و دینداری، قانون اساسی و حقوق بشر
تبریک نوروز 1398
هر نفس نو میشود دنیا و ما
بیخبر از نو شدن اندر بقا
(مولوی)
بوی بهار صدای زندگی و تجدید حیات است و نو شدن طبیعت بستر نو شدن اندیشه ها و روان مان. همآغوشی نوروز با جشن طلوع امام عدالت(علی ع) و یاد او، نیز نیک رویدادی برای جان های خسته از زمستان بی عدالتی است.
لب های تان همیشه خندان، فقر از خانه ها و غم از سینه تان دور باد، امید که شب زدگان بیدار، بندیان بی گنه آزاد و جانی بر دار نشود.
سبدهای مهر و شکوفه نثارتان
جشن هستی تان خجسته باد
بامهر- عمادالدین باقی
29 اسفند1397
حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزلند
متن دو پست تلگرامی در انتقاد به محکومیت خانم ستوده
چند اشتباه درباره جامعه مدنی (متن سخنرانی در همایش گفتگوهای راهبردی حامیان جامعه مدنی)
متن پیش نوشته سخنرانی ام در همایش
#گفتگوی_راهبردی_حجم @Haajm به تاریخ سه شنبه سی ام بهمن نود و هفت در روزنامه سازندگی آدینه به صورت نسبتا کامل منتشرشده است. موضوع اصلی سخنرانی" چند اشتباه درباره مدنی" بود. دوازده تصور اشتباه را به اختصار توضیح داده و گفته ام بدون تصحیح این اشتباهات، دستیابی به جامعه مدنی دشوار است.
متن کامل به همراه فایل صوتی سخنرانی و همچنین tایل صوتی پرسش و پاسخ در کانال گفتارهای باقی
https://t.me/emadbaghi
در دسترس است.
*دیگر در سپهر داخلی نمی توان امنیت عمومی را بدون جامعه مدنی تعریف کرد
*سیاستمداران و مدیران باید درک شان را از قدرت و امنیت بازنگری کنند. اسارت در همان تفکر قدیمی قدرت و امنیت است که باعث می شود امروز اقتدار را در موشک بیینند ولو به قیمت انزوا و فقر. بدون شک ما هم مانند هر کشور دیگری باید توان دفاعی مان را ارتقاء بدهیم اما نگران امنیت نباشید. اگر مردم را داشته باشیم بدون موشک هم با چنگ و دندان از سرزمین شان دفاع می کنند و هیچ قدرتی یارای اینکه نگاه چپ به ایران کند نخواهد داشت.
* نظریه گسست سنت و مدرنیته یکی از عوامل سست ساختن جامعه مدنی بوده است.
*ما در پی جامعه قدرتمند و دولت قدرتمند هستیم اما قدرت مدنی نه قدرت خودسرانه
*در جامعه مدنی فضیلت های اخلاقی رشد می کنند زیرا «من» ها تبدیل به «ما» می شوند و منیت و انانیت تقلیل می یابند.
*جامعه مدنی هم در معرض فساد است. نباید تصور کنیم که جامعه مدنی و سمن ها رویین تن و مصون از فسادند.